متاسفانه مرورگر شما از سایت جهان پروژکتور پشتیبانی نمیکند
لطفا از لینک زیر مرورگرتان را بروزرسانی یا یک مرورگر دیگر دریافت کنید
browsehappy.com

تاریخچه شرکت اپسون

شرکت سِیکو اپسون (اپسون مخفف «Son of Electronic Printer» به معنی پسر پرینتر یا چاپگر الکترونیکی است) که بیشتر با نام «اپسون» شناخته می شود، یک شرکت ژاپنی است که در زمینه الکترونیک فعالیت می کند. این شرکت یکی از بزرگترین شرکت های فعال در زمینه تولید دستگاه چاپ و تجهیزات مرتبط با اسکن و نمایش تصاویر می باشد و بیشتر شهرت خود را مدیون پرینتر و چاپگر‌های خود است. پس احتمالا مطالعه تاریخچه شرکت اپسون می تواند برای شما جذاب باشد.

دفتر اصلی این شرکت که در سراسر جهان شرکت های زیر مجموعه فراوانی دارد، در شهر سوگا از استان ناگانوی ژاپن قرار گرفته است. شرکت اپسون محصولات مختلفی از جمله چاپگرهای جوهرافشان، ماتریس سوزنی و لیزری، اسکنر، رایانه های دسکتاپ یا رومیزی انواع ویدئو پروژکتورهای خانگی، تجاری و چندرسانه ای را تولید می کند.

به طور کلی اپسون یکی از سه شرکت اصلی گروه شرکت های سِیکو است که در ابتدا فعالیت سیکو از ساعت سازی شروع شد و سپس اعتبار جهانی یافت. شعار شرکت اپسون “فراتر از دید شما” می باشد. در ادامه به بررسی تاریخچه این شرکت معروف خواهیم پرداخت. همچنین شما می توانید برای آگاهی از بهترین برندهای ویدئو پروژکتور جهان به مقاله مرتبط ما در وبلاگ جهان پروژکتور مراجعه نمایید.

تاریخچه شرکت اپسون

در سال ۱۹۴۲ شرکتی با نام دایوا کوگیو توسط هیسائو یامازاکی که از ساعت سازان محلی بود، در ژاپن تاسیس شد. این شخص با جذب سرمایه خانواده هاتوری زیر مجموعه شرکت (سیکو امروزی) شد و به تولید قطعات ساعت برای شرکت داینی سیکوشا پرداخت. این شرکت در یک انبار بازسازی شده خمیر سویای ژاپنی 230 متر مربعی و با 22 نفر فعالیت خود را آغاز کرد.

در طی سالهای بعد این شرکت به فناوری های متعددی در زمینه ساعت سازی دست پیدا کرد که از مهمترین آنها می توان به تولید اولین ساعت قابل حمل کوارتزی در سال 1961 اشاره کرد.

سیکو اپسون، در دهه 1960، هنوز وارد بازار چاپگر نشده بود و توسعه کرونومترهای کریستالی و تایمر برای زمان سنجی در المپیک 1964 را در برنامه داشت. هنگامی که سیکو به عنوان مسئول زمان نگاری برای المپیک تابستانه ۱۹۶۴ انتخاب شد، نیاز به یک تایمر چاپگری حس شد. این تایمر باید به گونه ای ساخته می شد که بتوان زمان وقایع و مسابقات را ثبت کرد و برای همین سیکو شروع به ساخت یک پرینتر الکترونیکی کرد.

با گذشت زمان، اپسون به سمت توسعه دستگاه‌های چاپ و تصویربرداری حرکت کرد و در سال ۱۹۶۸ پرینتر EP-101 را که اولین پرینتر خودکار با سرعت بالا بود، معرفی نمود.

پس از آن در سال ۱۹۷۵ اپسون نخستین پرینتر با تکنولوژی جوهرافشان را معرفی کرد. پرینتر MX-80 با سرعت ۸۰ کاراکتر در ثانیه یکی از محبوب‌ترین پرینترهای دهه ۷۰ و ۸۰ بود. در سال‌های بعد اپسون به توسعه دستگاه‌های چاپگر رنگی، اسکنر، دستگاه‌های تصویربرداری و دستگاه‌های پخش صوتی و تصویری پرداخت.

از آن زمان تاکنون شرکت اپسون یکی از بهترین و بزرگترین تولیدکنندگان انواع پرینتر از جمله پرینتر خانگی و یا کاری می باشد.

در سال ۲۰۰۰ اپسون به بازار پروژکتورهای تصویری نیز وارد شد و با معرفی ویدئو پروژکتورهای LCD خود به یکی از برندهای محبوب در بازار این محصولات تبدیل شد. منبع نور ویدئو پروژکتور اپسون ۳ تراشه LCD است که به رنگ‌های اصلی قرمز، سبز و آبی اختصاص داده شده و برای ایجاد و نمایش تصویر استفاده می‌شود. در نسل جدید ویدئو پروژکتورهای اپسون از دیود لیزری به عنوان منبع نور استفاده می شود.

با پیشرفت این شرکت در زمینه محصولات تصویری در سال 2004 میلادی دوربین دیجیتال تک لنزی غیر بازتابی خود با نام R-D1 M را عرضه کرد. همچنین در سال 2009 میلادی، شرکت اوریِنت واچ (Orient Watch که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ساعت در ژاپن است) را تصاحب نمود و در راستای ادامه موفقیت های خود در سال 2012 چاپگری با امکان چاپ بی سیم به بازار جهانی روانه کرد.

شرکت ویدئو پروژکتور اپسون در سال 2003 پس از قرارگرفتن در فهرست گروه یک بازار سهام توکیو به یک شرکت سهامی عام تبدیل شد. با این وجود، خانواده هاتوری و افراد و شرکت های مرتبط با آنها از سال 2009 همچنان سهامداران عمده سیکو اپسون بوده و قدرت را در دست دارند. اگرچه سیکو هولدینگ و سیکو اپسون سرمایه گذاران مشترکی از جمله خانواده هاتوری دارند، اما مدیریت و امور اجرایی آنها کاملا مجزا بوده و به یکدیگر وابسته نیستند. در نهایت اپسون جایگاه برند خود را تثبیت کرده و به ندرت از نام سیکو استفاده می کند.

در حال حاضر اپسون به یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید کننده دستگاه‌های چاپ و تصویربرداری در جهان تبدیل شده است. این شرکت محصولات متنوعی از جمله پرینترهای خانگی، دستگاه‌های چاپگرهای حرفه‌ای و تصویربرداری پیشرفته شامل مانیتورهای رنگی، ویدئو پروژکتورهای تصویری، اسکنرها و دستگاه‌های چاپ 3D را با کیفیت بالا تولید می کند. این شرکت همچنان به توسعه و بهبود محصولات خود ادامه داده و در صنعت تکنولوژی تصویر و چاپ به عنوان یکی از پیشروان شناخته می‌شود.

جمع بندی

در این نوشتار تلاش کردیم تا به طور کلی تاریخچه شرکت اپسون و تولیدات آن را بررسی کنیم. شما عزیزان می توانید در صورت نیاز به راهنمایی در زمینه انواع پرینتر و ویدئو پروژکتور از طریق صفحه تماس با ما از مشاوره کارشناسان آگاه جهان پروژکتور بهره مند شوید.

همچنین برای خرید انواع ویدئو پروژکتور و پرینتر می توانید از طریق فروشگاه اینترنتی جهان پروژکتور اقدام نمایید و خریدی آسان و امن را تجربه نمایید.

از این که تا پایان این نوشته با ما همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

فروشگاه

یک دیدگاه برای “تاریخچه شرکت اپسون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *