متاسفانه مرورگر شما از سایت جهان پروژکتور پشتیبانی نمیکند
لطفا از لینک زیر مرورگرتان را بروزرسانی یا یک مرورگر دیگر دریافت کنید
browsehappy.com

تفاوت کارتریج اصل و طرح

زمانی که پس از به اتمام رسیدن کارتریج پرینتر به دنبال خرید یک کارتریج جدید باشید متوجه خواهید شد که کارتریج‌هایی با قیمت‌های بسیار متفاوت پیش روی شما قرار می‌گیرد و این موضوع باعث می‌شود این سوال در ذهن شما به‌‌ وجود بیاید که تفاوت کارتریج اصلی و طرح چیست؟ آیا نباید به سراغ کارتریج‌های طرح برویم؟ آیا کارتریج‌های غیر اصلی پرینتر به پرینتر ما آسیب وارد خواهند کرد؟

ما در این مقاله تلاش خواهیم کرد تا به این پرسش پاسخ دهیم که تفاوت کارتریج اصل و طرح چیست و چه انواعی دارند. پس با ما در ادامه همراه باشید.

همچنین شما عزیزان می توانید برای آشنایی بیشتر با نحوه نگهداری از کارتریج به مقاله روش های نگهداری و استفاده از کارتریج در وبلاگ جهان پروژکتور مراجعه نمایید.

کارتریج اصل

به کارتریجی که توسط شرکت تولید کننده پرینتر ساخته شده باشد کارتریج اصل گفته می شود.

کارتریج های اصل مزایای بسیاری دارند که مهمترین آنها عبارتند از:

  • کارتریج‌های اصلی گارانتی دارند.
  • استفاده از کارتریج‌های اصلی سبب منقضی شدن گارانتی پرینتر نمی‌شود.
  • مواد مصرفی که در کارتریج اصلی استفاده می‌شود، درجه یک بوده و دارای کیفیت بالایی می باشند.
  • کارتریج های اصل، تمامی تست‌های مربوط به کنترل کیفیت را گذرانده اند.
  • این کارتریج ها، معمولا قیمتی بالاتر از کارتریج‌های تقلبی دارند.
  • کیفیت چاپ توسط این نوع کارتریج در سطحی بالا قرار دارد.
  • کارتریج‌های اصلی معمولا تا 4 بار قابلیت شارژ خواهند داشت.
  • کارتریج های طرح به دلیل کیفیت بالای ساخت به ندرت دچار خرابی می شوند.
  • این محصولات ظرفیت کارتریج بالایی دارند.
  • کارتیج های اصل به دلیل اینکه توسط شرکت های سازنده پرینترتولید می شوند، به سایر قطعات پرینتر نیز آسیب نمی رسانند.

در کنار مزایای مطرح شده برای کارتزیج های اصل، این محصولات معایبی نیز دارند که مهمترین آنها قیمت بالای این کارتریج ها است. قیمت کارتریج اصل ممکن است تا نصف قیمت خود پرینتر تمام شود.

کارتریج طرح

به کارتریج هایی که توسط تولیدکنندگان ثالث وارد بازار می‌شود، کارتریج طرح می‌گویند. این محصولات درمقابل کارتریج های اصل، قرار می گیرند. کارتریج های طرح توسط شرکت سازنده پرینتر تولید نشده است و در مدل های مختلف در بازار وجود دارد که طبق آمار اعلام شده کیفیت چاپ کارتریج طرح تا 27% کمتر از کارتریج اورجینال می باشد. کارتریج طرح به علت قیمت مناسب بیشترین کاربرد را در ایران دارند.

انواع کارتریج طرح

کارتریج طرح گرید A

 کارتریج‌های طرح درجه یک قابلیت‌های کارتریج اورجینال و اصلی را دارند و اغلب با گارانتی فروخته می‌شوند. حتی ممکن است خدماتی مثل تعویض کارتریج نیز داشته باشند. به دلیل ظرافت در ساخت کارتریج‌های طرح گریدA ، استفاده از آنها آسیبی به چاپگر نمی‌رساند.

کارتریج طرح گرید B

کارتریج‌های درجه دو نیز توسط کمپانی اصلی شرکت ساخته نشده است. اغلب برای پایین آوردن هزینه تولید این کارتریج‌ها شرکت سازنده از قطعات بی کیفیت‌ استفاده می‌کند. در نتیجه قیمت و کیفیت این کارتریج‌ها پایین‌تر از مدل‌های درجه یک و اصل است. همچنین بدلیل نقص در ساختار، استفاده از کارتریج درجه دو باعث آسیب زدن به قطعات دیگر پرینتر می‌شود.

کارتریج طرح گرید C

اغلب شرکت‌های سازنده کارتریج درجه سه یا گرید C برای پایین آوردن هزینه تولید کارتریج، کارتریج‌های فرسوده را جمع آوری کرده و بعضی از قطعات آن را تعویض می‌کنند یا آنها را دوباره پر می‌کنند و با نام کارتریج طرح به فروش می‌رسانند. این کارتریج‌ها قیمت پایین‌تری نسبت به بقیه کارتریج‌ها دارند ولی بسیار بی‌کیفیت بوده و باعث آسیب‌های زیادی به پرینتر می شوند.

تشخیص کارتریج اصل از طرح

  • اغلب شکل ظاهری کارتریج‌های اورجینال و غیر اورجینال متفاوت است. علی الخصوص اگر کارتریج طرح درجه دو یا سه باشد. زیرا از مواد بی‌کیفیت ساخته شده‌اند.
  • روی کارتریج‌های اصل مشخصات کارتریج و شرکت سازنده حک شده است ولی در کارتریج‌های طرح مشخصات کارتریج و شرکت با برچسب روی کارتریج نصب می‌شود.
  • کیفیت چاپ کارتریج‌ اصل بسیار بالاتر از کارتریج‌های غیر اورجینال است.
  • قیمت کارتریج‌های طرح نسبت به کارتریج‌های اصل بسیار پایین‌تر است.
  • ظرفیت چاپ کاغذ کارتریج اصل بسیار بیشتر از کارتریج طرح است.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تمام نکات مربوط به کارتریج اصل و طرح را برای شما بیان کنیم تا در هنگام خرید بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. به یاد داشته باشید، در زمان خرید از فروشنده در خصوص اصل یا طرح بودن کارتریج و کیفیت کارتریج سوال بپرسید. زیرا کارتریج‌های طرح بی‌کیفیت احتمال خرابی پرینتر را افزایش می‌دهند.

پیشنهاد می کنیم برای خرید و یا شارژ کارتریج فقط به مراکز معتبر در این زمینه مراجعه نمایید. فروشگاه جهان پروژکتور با سابقه طولانی در زمینه خدمات پرینتر می تواند راهنمای مناسبی برای خدمات شارژ و خرید کارتریج باشد.

شما عزیزان میتوانید در صورت داشتن هرگونه پرسش درباره پرینتر از طریق صفحه ارتباط با ما از راهنمایی کارشناسان آگاه ما در این زمینه بهره مند شوید. همچنین برای خرید انواع پرینتر می‌‌توانید از طریق فروشگاه اینترنتی جهان پروژکتور اقدام نموده و خریدی امن و آسان را تجربه نمایید. از این که ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، از شما سپاسگزاریم.

فروشگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *