متاسفانه مرورگر شما از سایت جهان پروژکتور پشتیبانی نمیکند
لطفا از لینک زیر مرورگرتان را بروزرسانی یا یک مرورگر دیگر دریافت کنید
browsehappy.com

تمیز کردن فیلتر ویدئو پروژکتور

اگر از دستگاه ویدئو پروژکتور استفاده می کنید احتمالا تاکنون نیاز به تمیز کردن فیلتر ویدئو پروژکتور را احساس کرده اید. در تولید دستگاه های ویدئو پروژکتور به دلیل گرمای بالایی که تولید می کنند، از فن برای خنک کردن آنها استفاده می شود. این فن ها هوا را به درون دستگاه جذب می کنند. اما گرد و غبار موجود در هوا اگر جذب قطعات ویدئو پروژکتور شوند، باعث کاهش کارایی و مانع عملکرد صحیح آنها می شوند. بنابراین برای جلوگیری از جذب گرد و غبار به قطعات از فیلتر در ساخت ویدئو پروژکتورها استفاده می شود.

ما در این نوشتار تلاش می کنیم تا نحوه و زمان تمیز کردن فیلتر ویدئو پروژکتورها را به شما آموزش دهیم تا بتوانید عمر دستگاه خود را طولانی تر کنید. همچنین شما می توانید برای آشنایی با نحوه تمیز کردن لنز ویدئو پروژکتور نیز به مقاله مرتبط آن در وبلاگ جهان پروژکتور مراجعه نمایید.

نحوه تمیز کردن فیلتر پروژکتور

برای تمیز کردن فیلتر ویدئو پروژکتور ابتدا باید از خاموش بودن دستگاه اطمینان حاصل نمایید. در مرحله بعد باید کاور فیلتر را برداشته و فیلتر آلوده را از دستگاه خارج نمایید (برای اطمینان میتوانید از طریق دفترچه راهنمای ویدئو پروژکتور از نحوه جدا کردن فیلتر آگاه شوید). پس از آن می توانید از طریق جاروبرقی مخصوص کامپیوتر و وسایل برقی، فیلتر را با دقت گردگیری نمایید و یا از کمپرس های هوا که هوا را با قدرت پراکنده می کنند استفاده نمایید.

پیشنهاد می شود که از آب و مواد شوینده برای تمیز کردن فیلتر استفاده نکنید. زیرا که مواد شیمیایی می تواند باعث آسیب به فیلتر شود. در صورتی که آلودگی فیلتر زیاد بوده و قابل تمیز کردن نباشد، باید نسبت به تعویض آن اقدام کنید. در مرحله بعد جافیلتری را با یک دستمال تمیز، پاک کنید. دقت داشته باشید که به هیچ عنوان از الکل و مایعات دیگر برای تمیز کردن فیلتر و جای آن استفاده نکنید.

بهتر است که در طول تمیز کردن فیلتر روی ویدئو پروژکتور و محل باز شده را با پارچه ای بپوشانید تا از ورود گرد و غبار به آن جلوگیری شود. در نهایت پس از تمیز شدن فیلتر و جای آن، فیلتر را مجددا نصب کرده و درب دستگاه را ببندید.

زمان تمیزکردن فیلتر ویدئو پروژکتور

بهترین زمان برای تمیز کردن فیلتر ویدئو پروژکتور پس از هر 100 تا 300 ساعت استفاده از دستگاه می باشد. البته در صورتی که دستگاه شما در محیطی قرار دارد که بیشتر در معرض گرد و غبار می باشد بهتر است زودتر نسبت به تمیز کردن فیلتر آن اقدام نمایید و پیشنهاد می شود پس از چندبار تمیز کردن فیلتر نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

البته در راهنمای هر دستگاه نیز زمان مناسب تعویض فیلتر ویدئو پروژکتور ذکر شده است و شما می توانید از طریق مطالعه راهنما نیز اطلاعات لازم را به دست آورید.

تشخیص زمان مناسب برای تمیز کردن فیلتر ویدئو پروژکتور

اغلب ویدئو پروژکتورهای جدید زمان تمیز کردن فیلتر ویدئو پروژکتور را از طریق پیغام اعلام می کنند اما شما از روی نشانه هایی نیز می توانید به زمان آن پی ببرید. اگر تصویر شما درخشندگی خود را از دست داد و یا کیفیت نمایش تصاویر پایین آمد احتمالا فیلتر دستگاه شما نیاز به تمیز شدن دارد. گاهی موارد از صدای بالای ویدئو پروژکتور و ظاهر کثیف فیلتر نیز می توان به زمان تمیز کردن آن پی برد.

در برخی مواقع از روی چراغ های ویدئو پروژکتور نیز می توان متوجه شد که زمان تمیز کردن فیلتر فرارسیده است. برای مثال چشمک زدن چراغ نارنجی به معنای این است که دستگاه خیلی گرم شده است . چشمک زدن چراغ قرمز به معنای آن است که فن یا سنسور درجه مشکل پیدا کرده است و چراغ قرمز ثابت احتمال خاموش شدن دستگاه را به خاطر داغی بیش از حد می دهد. همه این موارد نشان از این دارد که فیلتر ویدئو پروژکتور نیاز به تمیز شدن، دارد.

جمع بندی

در این نوشتار تلاش کردیم تا شما را با نحوه تمیز کردن فیلتر ویدئو پروژکتور آشنا کنیم و تشخیص زمان مناسب تمیز کردن آن را نیز برای شما بیان کنیم.

در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر در خصوص ویدئو پروژکتور می توانید از طریق صفحه تماس با ما از مشاوره کارشناسان آگاه ما در این زمینه بهره مند شوید. همچنین برای خرید آسان انواع ویدئو پروژکتور می توانید از طریق فروشگاه اینترنتی جهان پروژکتور خریدی امن و راحت را تجربه کنید. از این که تا اینجای مقاله باما همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

فروشگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *