متاسفانه مرورگر شما از سایت جهان پروژکتور پشتیبانی نمیکند
لطفا از لینک زیر مرورگرتان را بروزرسانی یا یک مرورگر دیگر دریافت کنید
browsehappy.com

راهنمای خرید ویدئو پروژکتور خانگی

راهنمای خرید ویدئو پروژکتور خانگی

با گسترش استفاده از ویدئو پروژکتور ها، تمایل افراد به داشتن ویدئو پروژکتورهای خانگی نیز افزایش یافته است. افرادی که علاقه زیادی به دیدن فیلم دارند از این طریق بدون محدودیت می توانند سینما را به خانه آورده و از تماشای فیلم در ابعاد بالا و با کیفیت لذت ببرند. بنابراین نیاز به داشتن راهنمای خرید ویدئو پروژکتور خانگی نیز بیشتر احساس می شود.

ویدئو پروژکتورهای خانگی با پیشرفت خود امکان استفاده از ویدئو پروژکتور در نور روز را نیز فراهم آورده اند و شما می توانید در هر ساعت از شبانه روز در فضای خانه خود از تماشای تصاویر لذت ببرید و یا از ویدئو پروژکتور برای استفاده از طریق کنسول های بازی بهره مند شوید. این ویدئو پروژکتورها با کنتراست عالی و رنگ های زنده، تصاویر با کیفیتی را به مخاطب ارائه می دهند.

در این مقاله تلاش می کنیم تا راهنمای خرید ویدئو پروژکتور خانگی را به شما ارائه دهیم و نکاتی را که شما عزیزان برای خرید این دستگاه به آن نیاز دارید مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مشخصات ویدئو پروژکتور خانگی

برند

شاید اولین سوالی که برای خرید ویدئو پروژکتور خانگی به ذهن شما بیاید این باشد که از چه برندی خرید نمایید. ما در مقاله بهترین برندهای ویدئو پروژکتور به معرفی انواع آن پرداخته ایم. به طور کلی برندهای اپسون، پاناسونیک، ویوسونیک، اپتما، بنکیو و کانن از شرکت های مطرح تولید ویدئو پروژکتور های خانگی هستند.

روشنایی

یکی از مشخصات مهم ویدئو پروژکتورهای خانگی روشنایی آن است. ما در مقاله انسی لومن در ویدئو پروژکتورها به طور کامل به بررسی این ویژگی پرداختیم . اما به طور کلی دامنه روشنایی مناسب برای ویدئو پروژکتورهای سینمای خانگی، چیزی بین 2000 تا 3500 انسی لومن است. این ویدئو پروژکتورها برخلاف ویدئو پروژکتورهای تجاری روشنایی کمتری داشته ولی از دقت رنگ و عمق رنگ سیاه بالایی برخوردارند.

در مجموع روشنایی ویدئو پروژکتورهای خانگی جدید به گونه ای است که در اتاق و در نور روز نیز تصاویر کیفیت لازم را داشته باشند.

رزولوشن

  • رزولوشن به نسبت تعداد پیکسل های عرض به طول تصویر گفته می شود. ویدئو پروژکتورهای خانگی اساسا از رزولوشن بالایی برخوردارند تا بتوانند تصویری زنده به مخاطب ارائه دهند. رایج ترین رزولوشن سینمای خانگی عبارت است از:
  •  1280×720 (HD 720p) :WXGA
  • 1920×1080 (Full HD 1080p) :WUXGA
  • 3840×2160 (Ultra HD 4K) :UHD

رزولوشن 1080 تصاویر واید و با کیفیتی را به شما ارائه خواهد داد و در رزولوشن 4k تصاویر زنده تریی خواهید داشت. البته که قیمت ویدئو پروژکتورهای 4k به مراتب بالاتر بوده و در تهیه ویدئو پروژکتور خود به این نکته نیز باید توجه داشته باشید.

کنتراست

کنتراست به فاصله روشنایی سفیدترین سفید تصویر تا سیاهترین سیاه آن گفته می شود. این فاکتور مهم در رابطه با ویدئو پروژکتورهای خانگی باعث می شود تا بتوانید سایه روشن های دقیق و ظریف تری در تصویر داشته باشید. برای ویدئو پروژکتورهای خانگی حداقل نسبت کنتراست مناسب 1:4000 می باشد.

درگاه

در قسمت پشت ویدئو پروژکتورها انواع درگاه مانند VGA، کامپوننت و S-video وجود دارد. اما بهترین نوع درگاه برای نمایش تصاویر با کیفیت بالا که وضوح 1080 را پشتیبانی میکند، درگاه HDMI می باشد که تقریبا در ساخت همه ویدئو پروژکتورهای جدید از آن استفاده شده است.

جمع بندی

در این نوشتار تلاش کردیم تا راهنمای خرید ویدئو پروژکتور خانگی را برای شما شرح دهیم و ویژگی هایی که هنگام خرید آن باید مورد توجه قرار گیرد را بررسی کنیم.

در صورت نیاز به راهنمایی دقیق برای خرید انواع ویدئو پروژکتور می توانید از طریق صفحه تماس با ما از مشاوره کارشناسان آگاه ما در این زمینه بهره مند شوید. همچنین شما عزیزان می توانید برای خرید آسان ویدئو پروژکتور از طریق فروشگاه جهان پروژکتور اقدام نمایید و خریدی راحت و امن را تجربه نمایید. از این که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

فروشگاه

یک دیدگاه برای “راهنمای خرید ویدئو پروژکتور خانگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *