متاسفانه مرورگر شما از سایت جهان پروژکتور پشتیبانی نمیکند
لطفا از لینک زیر مرورگرتان را بروزرسانی یا یک مرورگر دیگر دریافت کنید
browsehappy.com

محاسبه فاصله ویدئو پروژکتور تا دیوار

ویدئو پروژکتورها یکی از ابزارهای کابردی برای نمایش تصاویر در ابعاد بزرگ می باشند. یکی از چالش های اساسی هنگام نصب این دستگاه ها محاسبه فاصله ویدئو پروژکتور تا دیوار و یا پرده نمایش است. تعیین بهترین فاصله تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت تصویر دریافتی شما خواهد داشت.

به طور کلی در تعیین فاصله استاندارد ویدئو پروژکتور از دیوار باید اندازه تصویر را در نظر گرفت اما روش های محاسباتی نیز برای تعیین این فاصله وجود دارد که ذر ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

در حالت کلی باید گفت که اما برای تعیین اندازه دقیق این فاصله روش‌های محاسباتی بسیاری وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

فاصله پرده نمایش تا ویدیو پروژکتور

ویدئو پروژکتورها با توجه به کاربرد های مختلفی که دارند، تصاویر را در اندازه های مختلفی نشان می دهند. همین تفاوت اندازه تصاویر سبب می شود که فاصله ویدئو پروژکتورها با پرده نمایش یا دیوار نیز متفاوت باشد. هرچقدر ویدئو پروژکتور از پرده نمایش دور شود تصویر بزرگتری را به نمایش در می آورد اما باید توجه داشت که فاصله استاندارد، برای حفظ کیفیت تصویر رعایت شود.

بهترین راه برای پیدا کردن فاصله ویدئو پروژکتور تا دیوار مطالعه دفترچه راهنمای ویدئو پروژکتور است. به عبارتی بهترین راهنمای استفاده از ویدئو پروژکتورها اطلاعاتی است که وبسایت سازنده آنها در اختیار شما قرار می دهد. این اطلاعات معمولا شامل حداقل و حداکثر فاصله ای هستند که می توانید ویدئو پروژکتور را از پرده نمایش نصب کنید.

محاسبه فاصله ویدئو پروژکتور تا دیوار به صورت دستی

برای این که بتوانید فاصله دقیق ویدیو پروژکتور تا دیوار یا پرده نمایش را به صورت دستی به دست آورید باید نسبت پرتاب ویدئو پروژکتور را بدانید. این ویژگی در مشخصات هر ویدئوپروژکتور با دو عدد نشان داده می‌شود (مثلا ۳:۱). به عبارتی هنگامی که یک ویدیو پروژکتور دارای نسبت پرتاب ۳:۱ است به آن معنا است که به ازای هر ۳ متر فاصله دستگاه از دیوار، تصویری با عرض ۱ متر را خواهید داشت. بنابراین این ویدئو پروژکتور اگر در فاصله ۶ متری از دیوار قرار گیرد تصویری به عرض ۲ متر را نمایش خواهد داد. نسبت پرتاب ویدیو در ویدئو پروژکتورهایی که قابلیت زوم تصاویر را دارند در یک بازه مشخص می‌شود.

یکی از راه‌های محاسبه آسان فاصله استاندارد ویدئو پروژکتور استفاده از آزمون و خطا است. به این معنی که دستگاه  خود را در دست گرفته و با حرکت دادن آن در اتاق فاصله مناسب را پیدا کنید. البته این روش فقط برای استفاده از ویدئو پروژکتورهایی که سبک بوده و قابلیت جابه‌جایی آسانی داشته باشند، امکان پذیر است.

محاسبه فاصله ویدئو پروژکتور تا دیوار به صورت آنلاین

محاسبه فاصله ویدئو پروژکتور از صفحه نمایش به صورت دستی مشکلات زیادی دارد و همیشه امکان خطا در این روش وجود دارد، اما روش دیگری نیز وجود دارد که از طریق آن بتوان این فاصله را به صورت دقیق نیز اندازه گیری کرد.

ماشین حساب ویدئو پروژکتور امکانی است که بسیاری از سایت ها برای محاسبه آنلاین فاصله ویدئو پروژکتور تا دیوار از آن برخوردارند. روش کار این ماشین حساب ها به این صورت است که با وارد کردن اطلاعاتی از جمله ابعاد تصویر، نسبت بزرگنمایی و نوع ویدئو پروژکتور در این محاسبه گرها، اندازه فاصله استاندارد محاسبه شده و نمایش داده می‌شود.

سایت‌هایی مانند پروژکتور سنترال، سونی، ریکو، ایسر، پاناسونیک و… از جمله سایت‌هایی هستند که این امکان را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. شما برای استفاده از این محاسبه گر لازم است از اطلاعاتی مانند برند و مدل دستگاه، نوع لنز، نسبت ابعاد تصویر، فاصله پرتاب تصویر و اندازه ابعاد تصویر روی پرده آگاهی داشته باشید.

جمع بندی

در این نوشتار تلاش کردیم تا شما را به نحوه محاسبه فاصله ویدئو پروژکتور تا دیوار آشنا کنیم و روش های آن را برای شما شرح دهیم.

شما عزیزان در صورت داشتن هرگونه پرسش در رابطه با ویدئو پروژکتور می توانید از طریق صفحه تماس با ما از راهنمایی کارشناسان آگاه ما در این زمینه بهره مند شوید.

همچنین برای خرید انواع ویدئو پروژکتور می توانید از طریق فروشگاه اینترنتی جهان پروژکتور اقدام نمایید و خریدی آسان و مطمئن را تجربه نمایید.

از این که تا پایان این نوشتار با ما همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

فروشگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *