متاسفانه مرورگر شما از سایت جهان پروژکتور پشتیبانی نمیکند
لطفا از لینک زیر مرورگرتان را بروزرسانی یا یک مرورگر دیگر دریافت کنید
browsehappy.com

آشنایی با ویدئو پروژکتور سه بعدی

ویدئو پروژکتورها به دستگاه های کاربردی تبدیل شده اند که انواع مختلفی دارند که ویدئو پروژکتور3بعدی یکی از آن هاست. برای آشنایی با ویدئو پروژکتور 3بعدی بهتر است بدانید که اولین ویدئو پروژکتورهای سه بعدی عمدتاً برای اهداف آموزشی طراحی شده بودند تا دانش آموزان و دانشجویان بتوانند همه ابعاد اشکال هندسی را مشاهده نمایند. به مرور با افزایش استقبال از این دستگاه ها، ویدئو پروژکتورهای 3بعدی خانگی نیز گسترش یافتند. ویدئو پروژکتورهای سه بعدی باعث شده تا علاقه مندان به فیلم و سینما بتوانند در محیط خانگی نیز از تماشای تصاویر سه بعدی و با کیفیت و وضوح بالا لذت ببرند.

ما در این نوشتار تلاش می کنیم تا شما را با ویدئو پروژکتور 3بعدی آشنا کنیم و به بررسی مزایا و معایب این دستگاه بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

ویدئو پروژکتور سه‌بعدی چیست؟

ساختار داخلی ویدئو پروژکتور به این شکل است که برعکس دوربین عمل می کند به عبارتی ویدئو پروژکتورها نور را از داخل به بیرون ارسال می کنند.

در گذشته ویدئو پروژکتورها تصاویر دو بعدی را به مخاطب عرضه می کردند اما با گسترش تکنولوژی ویدئو پروژکتورهای 3بعدی به بازار آمدند. برای مشاهده تصاویر این ویدئو پروژکتورها باید از عینک مخصوص استفاده شود. البته نوع عینکی که مورد استفاده قرار می گیرد نیز در کیفیت تصاویر نقش موثری دارد به این صورت که عینک های پلاریزه پسیو که در سالن های سینما مورد استفاده قرار می گیرد قیمت پایینتری داشته و تصاویر با کیفیت پایین تر به نمایش در می آید. در مقابل عینک های اکتیو قرار دارند که قیمت بیشتری داشته و تصاویر با کیفیت بالا به شما ارائه می دهند.

انواع روش نمایش ویدو پروژکتور 3 بعدی

3 به طور کلی برای مشاهده تصاویر ویدئو پروژکتور و استفاده از آن 3 روش مختلف وجود دارد که هرکدام مزایا و ویژگی های خاص خود را دارند .

Direct 3D یا 3بعدی مستقیم

در روش سه‌بعدی مستقیم کافی است تا ویدئو پروژکتور سه‌بعدی را با استفاده از کابل HDMI 1.4 به پخش‌کننده بلوری متصل کرده و عینک سه بعدی را به چشمان خود بزنید. در این روش شما می توانید ویدئو پروژکتور خود را به کنسول های بازی 3بعدی نیز متصل کنید و از بازی 3D لذت ببرید.

nVidia 3D Vision

در این روش باید حتما از کامپیوتری استفاده کنید که کارت گرافیک نصب‌شده روی آن nVidia 3D vision باشد. وسیله ضروری بعدی، کیت nVidia 3D vision شامل عینک Active و فرستنده است. وظیفه فرستنده ذکرشده این است که سیگنال‌های دریافتی را بررسی کرده و به عینک دستور دهد که هر تصویر را برای کدام چشم پخش کند. اگر امکانات لازم را داشته باشید، می‌توانید از این روش برای پخش انواع عکس‌های سه‌بعدی که با دوربین سه‌بعدی گرفته‌شده‌اند، بازی‌های سه‌بعدی و فیلم‌ها سه‌بعدی استفاده کرده و از آنها بیشتر لذت ببرید.

DLP Link

آخرین و جدیدترین فناوری در ارتباط با ویدئو پروژکتور ها 3بعدی DLP Link است. در این روش عینک برای کمک به بهبود کیفیت پخش تصویر سه‌بعدی، به فرستنده نیاز ندارد. سیگنال رمزگذاری شده موجود در ویدئو پروژکتور به عینک دستور می‌دهد که هریک از تصاویر را برای کدام چشم پخش کند. البته لازم به ذکر است که این روش عمدتاً برای نمایش اسلایدهای سه بعدی طراحی‌ شده است و برای عملکرد صحیح آن تمامی نرم‌افزارها و اسلایدها باید قابلیت پشتیبانی از فرمت خاصی از سه‌بعدی را داشته باشند.

مزایای استفاده از ویدئو پروژکتور سه بعدی

  • یکی از مزایای ویدئو پروژکتور 3بعدی اندازه تصاویر آنهاست. بزرگترین تلویزیون های 3بعدی نیز نمی توانند تصاویری با ابعاد ویدئو پروژکتورها ارائه دهند.
  • تصاویر ویدئو پروژکتورهای 3بعدی بسیار با کیفیت و واقعی می باشد.
  • با داشتن ویدئو پروژکتور 3بعدی می توانید ویدئوهای دو بعدی را نیز به راحتی و بدون محدودیت به نمایش دربیاورید.
  • استفاده از ویدئو پروژکتور سه‌ بعدی باعث می شود یک هیجان واقعی را تجربه کنید و مطالب آموزشی را جذابتر ارائه نمایید.

معایب استفاده از ویدئو پروژکتور سه بعدی

  • در صورتی که قصد تماشای سینمای خانگی سه بعدی را با چند نفر داشته باشید باید به تعداد اشخاص عینک تهیه نمایید و این عینک ها به نسبت قیمت بالایی دارند.
  • برای نمایش تصاویر به صورت 3بعدی، رایانه شما باید نرم افزار و سخت افزار مخصوص داشته باشد در غیر این صورت شما مجبور به ارتقای سیتم خود خواهید بود.
  •  اکثر ویدئو پروژکتور های 3بعدی توانایی پخش تصاویر دو بعدی را به صورت 3بعدی ندارند.

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا آشنایی مختصری با ویدئو پروژکتورهای 3بعدی پیدا کنیم و به بررسی مزایا و معایب این دستگاه پرداختیم. قطعا تماشای تصاویر با این وسیله می تواند هیجان بی نظیری را برای شما به ارمغان بیاورد.

شما عزیزان می توانید برای دریافت راهنمایی در ارتباط با خرید انواع ویدئو پروژکتور از طریق صفحه تماس با ما از مشاوره کارشناسان آگاه ما بهره مند شوید. همچنین برای خرید آسان و ایمن انواع ویدئو پروژکتور می توانید از طریق فروشگاه اینترنتی جهان پروژکتور اقدام نمایید. از این که با ما همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

فروشگاه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *