متاسفانه مرورگر شما از سایت جهان پروژکتور پشتیبانی نمیکند
لطفا از لینک زیر مرورگرتان را بروزرسانی یا یک مرورگر دیگر دریافت کنید
browsehappy.com

دانگل ویدئو پروژکتور

ممکن است تاکنون با وجود پیشرفت روزافزون تکنولوژی، واژه دانگل (Dongle) را بسیار زیاد شنیده باشید. دانگل یک قطعه سخت افزاری کوچک می باشد که برای انتقال بی‌سیم تصاویر است.  این انتقال مابین دستگاه‌هایی مثل لپ‌تاپ، موبایل، تلویزیون و ویدیو پروژکتورها انجام می‌شود و قابلیت بی‌نظیری برای آنها است که بتوانند بدون دردسرهای معمول در راه‌اندازی و گرفتن خروجی، با استفاده از دانگل ویدئو پروژکتور، به بهترین کیفیت تصویر دست یابند.

دانگل ویدئو پروژکتور را می‌توانید بر روی دستگاه خود و از طریق پورت HDMI متصل کنید و هر نوع تصویری را با فرمت‌های مختلف، از سوی سایر دستگاه‌ها به آن ارسال کرده و نمایش دهید. این قابلیت از طریق به کارگیری یک سیستم وای‌فای به صورت مستقل به‌دست می‌آید و هیچ وابستگی خاصی به انواع دیگر ارسال کننده‌های داده مانند مودم‌ها ندارد. ما در این مطلب تلاش می کنیم تا اطلاعات مناسبی را درباره دانگل ویدئو پروژکتور در اختیار شما قرار دهیم. پس با ما همراه باشید:

دانگل ویدئو پروژکتور چیست ؟

ویدئو پروژکتورهایی که سیستم وایرلس ندارند، باید به وسیله کابل های ویدئو تصاویر را از سایر دستگاه ها دریافت کرده و برای شما به نمایش در بیاورند. اما شما می توانید تنها با خریدن یک دانگل ویدئو پروژکتور از هرگونه کابل برای انتقال ویدئو بی نیاز شوید.

برای خرید دانگل توجه داشته باشید که دستگاه شما دارای پورت HDMI بوده و همچنین از رزولوشن دانگل مورد نظر شما پشتیبانی نماید. اکثر دانگل ها امروزه قابلیت نمایش رزولوشن تا 1080p  را دارا می باشند، اما همچنان دانگل هایی وجود دارند که فقط توانایی نمایش تا 720p یا کمتر را دارند، که باعث می شود تصاویر شما تار و پیکسل مانند، دیده شود.

همچنین بهتر است درصورتی که از ویدئو پروژکتور برای انجام بازی استفاده می نمایید، Lag Time دانگل را در نظر داشته باشید.

از نظر ظاهری دانگل وای فای ویدئو پروژکتور شبیه به فلش مموری USB است و وزن کم و اندازه‌ی کوچکی دارد. قیمت دانگل با توجه به ویژگی‌های آن کاملا مقرون به صرفه است و افرادی که به دنبال تجربه‌ی اتصال راحت‌تر هستند، می‌توانند با خرید این وسیله از ویژگی‌های اتصال راحت‌تر بهره‌مند شوند.

دانگل

انواع دانگل بی‌سیم

پشتیبانی انواع دانگل بی سیم از نرم افزارها و سیستم عامل ها و پردازنده ها متفاوت است و باعث ایجاد تفاوت میان انواع مختلف دانگل می شود. سازنده های مختلف دانگل بی سیم، امکانات نرم‌افزاری متفاوتی را برای این قطعه در نظر گرفته اند. به طور مثال برخی از دانگل ها مانند ایزی کست، تقریبا هیچ محدودیتی ندارد اما برخی دیگر از این لوازم جانبی، تنها از سیستم اندروید پشتیبانی می کنند.

پهنای باند انتقال داده و اطلاعات از جمله تصاویر نیز در ایجاد تمایز میان انواع مختلف دانگل‌ها موثر هستند. معمولا برای مصارف خانگی از پهنای باند 2.4 گیگاهرتزی که به صرفه‌تر بوده و عملکرد قابل‌قبولی دارد، استفاده می‌شود. در مورد مراکز آموزشی و محیط‌های بزرگ‌تر، دانگل‌هایی با پهنای باند 5 گیگاهرتز نیز وجود دارند.

تفاوت دانگل وای فای ویدئو پروژکتور و هات اسپات

همانطور که گفتیم دانگل وای فای ویدئو پروژکتور مشابه فلش‌های USB است و بدون نیاز به باتری یا شارژر قابل استفاده است. در مقابل دستگاه‌های هات اسپات مودم‌های کوچکی هستند که کاربران از آن برای اتصال به اینترنت از طریق سیم کارت استفاده می‌کنند. استفاده از مودم های هات اسپات بدون نیاز به لپ تاپ یا کامپیوتر انجام می‌شود و به همین خاطر امکان اتصال همزمان چند دستگاه به آنها وجود دارد اما دانگل وای فای ویدئو پروژکتور قادر به اتصال به یک دستگاه می باشد.

dongle

مزایای خرید دانگل ویدئو پروژکتور

  • یکی از مزایای خرید دانگل ویدئو پروژکتور این است که امکان اتصال ویدئو پروژکتور به اینترنت را در هر مکانی فراهم می‌کند.
  • مزیت دیگر خرید دانگل این است که دانگل‌ها اندازه کوچکی دارند و فضای کمی را اشغال می‌کنند. به همین خاطر حمل آنها راحت و بدون دردسر است و برای افراد دائما در سفر، می‌تواند مناسب باشد.
  • اتصال دانگل نیاز به کابل ندارد و هزینه‌های اضافی سیم‌کشی را نخواهید داشت.
  • یکی از برتری های مهم دانگل این است که این قطعات نیاز به شارژ باتری یا اتصال به شارژر ندارند.
  • دانگل ها برخلاف اکثر سخت افزارهای داخلی دستگاه می توانند روی چندین مورد وجود داشته باشند و به آسانی از آن ها استفاده نمود. به عنوان مثال شما اگر یک دانگل USB بلوتوث داشته باشید می توانید روی کامپیوترهای گوناگون که بلوتوث ندارند جهت انتقال فایل بین گوشی و کامپیوتر استفاده نمایید و به آسانی اقدام به جابه جایی فایل کنید.

معایب خرید دانگل ویدئو پروژکتور

  • یکی از معایب خرید دانگل ویدئو پروژکتور اتصال همیشگی و بدون وقفه به اینترنت است. برای قطع این اتصال باید دانگل را از دستگاه خارج نمایید.
  • دانگل ها به دلیل محدودیت هایی که دارند می توانند برای داده های خصوصی شما چالش‌های امنیتی ایجاد کنند.
  • یکی دیگر از معایب این دستگاه محدودیت‌های فضا و حجم تصاویر دریافتی آن ها می باشد که ظرفیت مشخصی دارند.

جمع بندی

استفاده از ویدئو پروژکتورها به صورت روزافزون در دنیا افزایش می‌یابد. در صورتی که از یک ویدئو پروژکتور استفاده می‌کنید و تجربه بی‌نظیر تماشای ویدیو بر روی آن را داشته اید بهتر است از این دانگل وایرلس‌ها برای استفاده سریع و آسان بهره ببرید.

توجه داشته باشید که قیمت این دستگاه در مقابل امکاناتی که برای شما ارائه می‌کند متناسب است. این موضوع خصوصا برای افرادی که میزان استفاده آن‌ها از ویدئو پروژکتور بالاتر است، بهتر و ملموس‌تر می‌باشد.

در این مقاله تلاش کردیم تا اطلاعات کاربردی و مفیدی درباره دانگل ویدئو پروژکتور به شما اراده دهیمَ. چنانچه تمایل به خرید و یا کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه را داشتید می توانید از طریق صفحه تماس با ما با کارشناسان خبره جهان پروژکتور در ارتباط باشید.

همچنین برای خرید آسان و آنلاین این قطعه و سایر لوازم جانبی ویدئو پروژکتور می توانید از فروشگاه آنلاین ما دیدن نمایید.

خرید دانگل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *