متاسفانه مرورگر شما از سایت جهان پروژکتور پشتیبانی نمیکند
لطفا از لینک زیر مرورگرتان را بروزرسانی یا یک مرورگر دیگر دریافت کنید
browsehappy.com

انسی لومن در ویدئو پروژکتور

هنگام خرید ویدئو پروژکتور با مشخصات مختلفی مواجه خواهید شد. یکی از این مشخصات انسی لومن یا شدت روشنایی ویدئو پروژکتور است. برای آشنایی کامل با این ویژگی ما تلاش میکنیم که راهنمای انسی اومن در ویدئو پروژکتور را به شما ارائه دهیم. میزان روشنایی لازم برای شما به عوامل مختلفی از جمله نور محیط، اندازه و نوع پرده نمایش بستگی دارد. ما در این مقاله تلاش می کنیم تا اطلاعات کلی درباره انسی لومن، عوامل موثر در روشنایی ویدئو پروژکتور و اندازه های آن را برای شما شرح دهیم.

همچنین شما می توانید برای آشنایی با مشخصات کلی ویدئو پروژکتور به مقاله ویژگی های انتخاب ویدئو پروژکتور در وبلاگ جهان پروژکتور مراجعه نمایید.

انسی لومن چیست؟

شدت روشنایی ویدئو پروژکتور با واحد انسی لومن بیان می شود. این مشخصه یکی از مهمترین معیارهای انتخاب ویدئو پروژکتور است که با یک عدد مشخص می شود و هر چه این عدد بالاتر باشد نشان دهنده قدرت نوردهی بیشتر دستگاه است. بالا بودن شدت روشنایی ویدئو پروژکتور هرگز به مفهوم رزولوشن یا کیفیت بالا نیست. در برخی موارد خریداران به اشتباه ویدئو پروژکتورها را فقط با معیار شدت روشنایی می سنجند و امکانات متفاوت و کیفیت دستگاه ها را بررسی نمی کنند. در صورتی که اگر نور محیط را کنترل کنند و یا از پرده نمایش با ابعاد کوچکتر استفاده نمایند به روشنایی بالا نیاز نخواهند داشت.

عوامل موثر بر روشنایی پروژکتور

عوامل مختلفی بر مقدار روشنایی که یک ویدئو پروژکتور باید داشته باشد، تاثیر می گذارند. برخی از این عوامل می توانند روشنایی دستگاه را افزایش یا کاهش دهند. این عوامل عبارتند از:

  • تعداد حضار در اتاق: با افزایش تعداد افراد تماشاگر در پخش تصاویر ویدئو پروژکتور، اندازه تصاویر نیز باید افزایش یابد. این افزایش اندازه تصاویر باعث کاهش روشنایی ویدئو پروژکتور می شود.
  • میزان نور اتاق: یکی از عوامل موثر در میزان روشنایی ویدئو پروژکتورها نور محیط است که در صورت عدم کنترل می تواند تصاویر اراده شده را از بین ببرد. اگر سالنی که در آن از ویدئو پروژکتور استفاده می کنید نور زیادی دارد، مجبور خواهید بود از ویدئو پروژکتورهایی که لومن بالاتری دارند، استفاده کنید که این مقدار بین 3000 تا 4500 لومن خواهد بود. اما اگر اتاق شما نور محیطی کمی داشته و یا قابل کنترل باشد دستگاه هایی با انسی لومن 2000 نیز می تواند برای شما کاربردی باشد.
  • نوع صفحه نمایش: از دیگر عوامل موثر در روشنایی ویدئو پروژکتورها سطحی است که تصاویر در آن به نمایش درخواهند آمد. اگر از دیوار برای نمایش تصاویر خود استفاده می کنید، ناچارید تا دستگاهی با روشنایی بالا تهیه نمایید. زیرا دیوار مقدار نور کمی را بازتاب می کند. اما اگر از پرده نمایش برای انتشار تصاویر خود استفاده می کنید، ویدئو پروژکتورهای با روشنایی کمتر نیز می توانند تصاویر مطلوبی به شما ارائه دهند زیرا پرده نمایش ها عموما بازتاب نور زیادی دارند.
  • اندازه صفحه نمایش: اندازه صفحه نمایش نیز یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در روشنایی ویدئو پروژکتورها می باشد. هرچه صفحه نمایش شما بزرگتر باشد، به نور بیشتری برای روشن کردن تمام صفحه نمایش نیاز دارید. بنابراین اگر برای سالن های بزرگ از صفحه نمایش با ابعاد وسیع استفاده می کنید، توجه داشته باشید که روشنایی دستگاه شما به اندازه کافی باشد.

انواع میزان روشنایی ویدیو پروژکتور

  • میزان روشنایی کمتر از 2000 انسی لومن: این نوع ویدئو پروژکتورها معمولا قابل حمل بوده و پایین ترین مقدار روشنایی را داشته و جزو ارزان ترین نوع ویدئو پروژکتور به حساب می آیند. این دستگاه ها برای نمایش تصاویر خود به محیطی کاملا تاریک نیاز دارند.
  • میزان روشنایی 2000 تا 3000 انسی لومن این نوع دستگاه ها از لحاظ کیفیت و روشنایی نسبت به مدل های 2000 لومن بالاتر بوده و به همین دلیل قیمت آنها افزایش پیدا می کند. این ویدئو پروژکتورها برای کلاس های درس و اتاق های کنفرانس و جلسات بسیار مناسب می باشند.
  • میزان روشنایی بین 3000 تا 4500 انسی لومن: این میزان روشنایی برای اتاق های بزرگ نظیر کنفرانس و یا درس ایده آل است. ویدئو پروژکتورهایی با انسی لومن بالاتر از 3000، تصاویر با اندازه 80 اینچ را به راحتی به نمایش در می آورند و کیفیت تصاویر آن ها نسبت به نور حساسیت کمتری دارند.
  • میزان روشنایی 4500 انسی لومن به بالا:  این ویدئو پروژکتورهای روشن در عملکرد های متفاوت خود در محدوده روشنایی 4500 تا 12000 انسی لومن و حتی بیشتر قرار دارند. این دستگاه ها در مکان هایی نظیر سالن های بزرگ، اتاق هیئت مدیره و کنسرت ها مورد استفاده قرار می گیرد.

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا راهنمای انسی لومن در ویدئو پروژکتور را به شما ارائه دهیم و عوامل موثر بر روشنایی ویدئو پروژکتور ها را برای شما توضیح دهیم. شما می توانید برای دریافت راهنمایی بیشتر پیرامون انواع ویدئو پروژکتور از طریق صفحه تماس با ما از مشاوره کارشناسان آگاه ما بهره مند شوید. همچنین برای خرید آسان انواع ویدئو پروژکتور می توانید از طریق فروشگاه اینترنتی جهان پروژکتور خریدی امن و راحت را تجربه کنید. از این که ما را تا انتهای این مقاله همراهی کردید از شما سپاسگزاریم.

فروشگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *