متاسفانه مرورگر شما از سایت جهان پروژکتور پشتیبانی نمیکند
لطفا از لینک زیر مرورگرتان را بروزرسانی یا یک مرورگر دیگر دریافت کنید
browsehappy.com

تمیز کردن پرینتر لیزری

یکی از روش هایی که باعث افزایش عمر پرینتر می شود تمیز کردن آن به روش اصولی می باشد. اگر شما در منزل و یا محل کار خود از این دستگاه استفاده می کنید لازم است تا نکات لازم در رابطه با تمیز کردن پرینتر لیزری را بدانید. این کار باعث می شود تا پرینتر شما عمر طولانی تری داشته و باعث افزایش کیفیت چاپ و جلوگیری از خراب شدن آن می شود.

در این نوشته تلاش می کنیم تا شما را با اصول تمیز کردن پرینتر لیزری آشنا کنیم و مراحل آن را به ترتیب بیان نماییم. همچنین شما می توانید برای آشنایی با مشکلات استفاده از پرینتر به مقاله مرتبط ما در وبلاگ جهان پروژکتور مراجعه نمایید.

وسایل مورد نیاز تمیز کردن پرینتر

پرینترهای لیزری برای چاپ به تونر نیاز دارند. ذرات تونر می تواند روی قطعات پرینتر قرار گیرد و برای تمیز کردن آنها شما به وسایل مناسبی نیاز دارید تا بتوانید به درستی دستگاه خود را از این ذرات تمیز کنید.

  • پارچه بدون پرز: پرز و یا زبری پارچه می تواند باعث آسیب به شیشه پرینتر شود پس برای تمیز کردن پرینتر خود از پارچه های بدون پرز استفاده کنید و توجه داشته باشید که به اندازه کافی نرم و لطیف باشند.
  • الکل ایزوپروپیل: الکل ایزوپروپیل که از آن به عنوان الکل مالیدنی هم یاد می ‎شود، برای تمیز کردن تجهیزات مکانیکی ایده آل است. این نوع الکل به سرعت تبخیر شده و هیچ اثر و رطوبتی از خود بر دستگاه به جا نمی ‎گذارد. همچنین می توانید از اسپری گردگیری نیز برای تمیز کردن قسمت هایی که دسترسی به آنها دشوار است استفاده کنید و ذرات تونر را از بین ببرید. همچنین توجه داشته باشید که برای تمیز کردن پرینتر به هیچ عنوان از شوینده های شیمیایی استفاده نکنید.
  • ماسک گرد و غبار: استنشاق پودر تونر چندان خطرناک نیست اما در برخی مواقع می تواند باعث تحریک و حساسیت ریه می ‎شود. توجه داشته باشید که اتاقی که قصد دارید در آن پرینتر را تمیز کنید تهویه مناسبی داشته باشد و در صورت استفاده از ماسک گردو غبار میزان اثرات سوء ناشی از حساسیت به تونر به حداقل خواهد رسید.
  • دستکش لاتکس: در برخی مواقع پوست افراد در تماس با پودر تونر می تواند تحریک شود. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است که در حین تمیز کردن پرینتر از دستکش لاتکس استفاده نمایید تا ایمنی کار را به حداکثر برسانید.
  • دستگاه دمنده هوا: در صورت داشتن دستگاه دمنده هوا می توانید هوا را در پرینتر به جریان انداخته و به تمیز کردن قسمت های دور از دسترس پرینتر کمک نمایید.

مراحل تمیز کردن پرینتر لیزری

بعد از این که وسایل لازم برای تمیز کردن پرینتر را آماده نمودید، زمان آن است که پرینتر را باز کرده و کار را شروع کنید. توجه داشته باشید چنانچه احساس می کنید که نسبت به این کار ناوارد و یا بی اطلاع هستید بهتر است که رسیدگی به پرینتر خود را به مراکز معتبر تعمیر پرینتر بسپارید.

خاموش کردن و سرد شدن پرینتر

اولین مرحله برای تمیز کردن پرینتر خاموش کردن آن و قطع اتصال پرینتر از برق می باشد. پرینتر های لیزری هنگام کار بسیار داغ می شوند، بنابراین اگر به تازگی با این دستگاه ها کار کرده اید اجازه دهید تا کامل خنک شوند تا علاوه بر رفع خطر برق گرفتگی، از سوختگی ناشی از گرمای پرینتر نیز جلوگیری نمایید.

بیرون آوردن و تمیز کردن کارتریج

پس از خنک شدن پرینتر با استفاده از دفترچه راهنمای پرینتر از نحوه خروج کارتریج از دستگاه اطلاع یافته و کارتریج را به آرامی از پرینتر خارج نمایید. با استفاده از دستمال خشک بدون پرز ذرات تونر روی کارتیج و اطراف محفظه آن را تمیز نمایید.

توجه داشته باشید که برخی از اجزای این دستگاه، بی نهایت ظریف و شکننده هستند، بنابراین بهتر است برای تمیز کردن این نقاط بسیار محتاط رفتار کنید. از تماس دست خود به اجزای یونیت درام خودداری نمایید. یونیت درام یک سیلندر سبز رنگ است و توسط یک پوشش پلاستیکی به نام هوپر تونر پوشیده می شود.

تمیز کردن سطوح با الکل ایزوپروپیل

برای اجزایی مانند کابل ها و سیم ها، می توانید یک تکه پنبه را به الکل ایزوپروپیل آغشته کرده و به آرامی این قسمتها را با الکل پاک کنید. این ماده شیمیایی با درجه خلوص 99٪ ، آلودگی را از قطعات داخلی حذف می‎کند و در عین حال هیچ علامتی از خود باقی نمی گذارد. دقت کنید که قطعات را به آرامی تمیز کنید تا از ایجاد خراش روی قطعات دستگاه جلوگیری کرده و باعث آسیب بزرگ به دستگاه نشوید.

سر هم کردن مجدد پرینتر

اکنون که تمامی قطعات پرینتر خود را تمیز کرده و تونر پخش شده را از روی سطوح پاک نموده اید زمان سرهم کردن مجدد پرینتر است. برای این کار با استفاده از دفترچه راهنمای پرینتر نسبت به قرار دادن کارتریج سرجای خود اقدام نمایید، دستگاه را بسته و پرینتر خود را به برق متصل کنید.

پیشنهاد می کنیم که دو نسخه چاپی با پرینتر خود گرفته و از کیفیت چاپ دستگاه خود اطمینان حاصل نمایید.

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با نحوه تمیز کردن پرینتر لیزری آشنا و مراحل و وسایل لازم برای این کار را برای شما بیان کنیم.

چنانچه برای خرید پرینتر به راهنمایی نیاز داشتید می توانید از طریق صفحه تماس با ما از راهنمایی مشاوران آگاه ما در این زمینه بهره مند شوید. همچنین برای داشتن خریدی امن و آسان می توانید از طریق فروشگاه اینترنتی جهان پروژکتور اقدام نمایید. از این که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

فروشگاه

یک دیدگاه برای “تمیز کردن پرینتر لیزری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *