متاسفانه مرورگر شما از سایت جهان پروژکتور پشتیبانی نمیکند
لطفا از لینک زیر مرورگرتان را بروزرسانی یا یک مرورگر دیگر دریافت کنید
browsehappy.com

راهنمای خرید ویدئو پروژکتور استوک

امروزه ویدئو پروژکتورها ابزارهای بسیار کاربردی و مهمی هستند که با افزایش قیمت چشمگیری مواجه شده‌اند. به همین دلیل بسیاری از خریداران ویدئو پروژکتور، به انواع دست دوم یا استوک ان روی آورده‌اند تا بتوانند دستگاهی متناسب با بودجه خود تهیه کنند. از طرف دیگر در برخی موارد مقدار استفاده از این دستگاه تا اندازه ای نیست که خرید یک دستگاه نو برای مصرف کننده مقرون به صرفه باشد. ما در این نوشتار تلاش می کنیم راهنمای خرید ویدئو پروژکتور استوک را به شما ارائه دهیم و نکاتی که باید برای خرید آن مورد توجه قرار دهید را برشماریم. همچنین به بررسی مزایا و معایب ویدئو پروژکتور استوک خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید.

تعریف ویدئو پروژکتورهای نو، استوک و دست دوم

ویدئو پروژکتورهای نو یا استفاده نشده، همانطور که از نامشان پیداست پس از تولید توسط هیچ فردی از جعبه باز نشده‌اند و مورد استفاده قرار نگرفته‌اند. در مقابل ویدئو پروژکتورهای نو، ویدئو پروژکتورهای دست دوم قرار دارند که قبلاً توسط فرد یا افرادی استفاده شده و پس از مدتی مجدداً وارد بازار ویدئو پروژکتورها شده‌اند. اما دسته سومی نیز وجود دارد که به آن پروژکتور استوک می‌گویند. در واقع از آنجایی که در کشورهای اروپایی قانونی برای بازگشت بی‌قید و شرط کالا پس از 20 روز وجود دارد، به ویدئو پروژکتورهایی که تا 20 روز پس از خرید به فروشنده باز می‌گردند، ویدئو پروژکتور استوک گفته می‌شود. این ویدئو پروژکتورها قیمت کمتری نسبت به پروژکتورهای نو دارند. البته لازم به ذکر است که امروزه تفاوت زیادی بین ویدئو پروژکتور دست دوم و ویدئو پروژکتور استوک وجود ندارد و گاهی اوقات به ویدئو پروژکتورهای دست دوم که مدت زیادی هم استفاده شده‌اند، ویدئو پروژکتور استوک گفته می‌شود.

نکات مهم خرید ویدئو پروژکتور استوک

هنگام خرید ویدئو پروژکتور دست دوم یا استوک باید به ابتدا چند عامل را مورد بررسی قرار داد:

برند ویدئو پروژکتور

یکی از مهمترین ملاک‌ها برای خرید هر دستگاهی برند و شرکت سازنده آن است. در ارتباط با ویدئو پروژکتور نیز، برند و مدل دستگاه نقش بسیار مهمی را دارند. در بسیاری مواقع ممکن است یک ویدئو پروژکتور توسط یکی از برند های مطرح تولید کننده این دستگاه، ساخته شده باشد و حتی در حالت استوک یا دست دوم نیز، از پروژکتور نو از برند غیر معتبر بهتر و با کیفیت‌تر باشد. اگرچه ممکن است قیمت ویدئو پروژکتور استوک برندهای برتر از ویدئو پروژکتور نو برند های معمول ارزانتر باشد اما کیفیت بسیار بالاتری را به شما ارائه می دهد.

از جمله بهترین برندهای ویدئو پروژکتور میتوان به اپسون، بنکیو، ویوسونیک، اپتما، سونی، پاناسونیک، مکسل، ریکو، NEC و … اشاره کرد که ما در مقاله بهترین برندهای ویدئو پروژکتور به بررسی آنها پرداخته ایم. لازم به ذکر است که برند اپسون بیشترین فروش را در بین ویدئو پروژکتورهای استوک دارد.

عمر لامپ

یکی از بزرگترین معضلات کاربران در انتخاب و خرید ویدئو پروژکتور دست دوم یا استوک عمر کوتاه لامپ آن است. از آنجایی که هر ویدئو پروژکتور برای تولید تصاویر دارای یک منبع نور با عمر مشخص است که توسط کمپانی سازنده آن اعلام می‌شود، زمانی که پروژکتور برای مدت زمان قابل توجهی مورد استفاده قرار می‌گیرد از عمر لامپ آن کاسته می‌شود.

نحوه تشخیص عمر باقی مانده لامپ ویدئو پروژکتور چندان راحت نیست، هرچند که ویدئو پروژکتورها دارای سیستم شمارش کارکرد لامپ می باشند که از طریق منوی دستگاه قابل دستیابی و مشاهده می‌باشد، اما در اکثر موارد باز هم نمیتوان به صورت دقیق مدت زمان استفاده شده از لامپ را مشخص کرد.

کیفیت تصویر

کیفیت تصویر ویدئو پروژکتور نیز همانند عمر لامپ با استفاده زیاد، کاهش می‌یابد. اما در ویدئو پروژکتورهای دست دوم امکان تست کیفیت تصویر توسط خریدار وجود دارد، بنابراین شما هنگام خرید ویدئو پروژکتور استوک می توانید از کیفیت تصویر آن اطمینان حاصل نمایید.

گارانتی

همه پروژکتورهای نو که دارای برند معتبری هستند، گارانتی خوبی هم دارند، اما این گارانتی‌ها ضمانت کننده ویدئو پروژکتورهای استوک نخواهند بود. البته برخی از فروشنده‌ها و شرکت‌هایی که ویدئو پروژکتورهای دست دوم یا استوک را به فروش می‌رسانند دارای ضمانت و گارانتی قابل قبولی هستند. شرکت جهان پروژکتور نیز تمامی ویدئو پروژکتورهای استوک خود را با گارانتی معتبر 6 ماهه عرضه می نماید تا خیال خریداران از این بابت آسوده باشد.

اصالت قطعات جایگزین شده

از آنجا که یک ویدئو پروژکتور دست دوم ممکن است دچار آسیب‌هایی شده باشد و قطعه یا قطعات آسیب دیده بالاجبار تعمیر یا تعویض شده، یا طول عمر برخی از قطعات آن مانند فیلتر هوا و لامپ، به اتمام رسیده باشد، بهتر است حتما با مراجعه به یک فروشنده قابل اعتماد از او راجع به اینکه در ویدئو پروژکتور قطعه‌ای تعویض شده یا خیر پرس و جو کرده و در صورتی که قطعه یا قطعاتی تعویض شده باشند، حتما درباره اصالت قطعه جایگزین شده سوال کرده و اطلاعات دقیقی به دست آورید.

توجه به مدل و امکانات

نکته دیگری که باید هنگام خرید ویدئو پروژکتور استوک مد نظر داشته باشید توجه به مدل دستگاه و امکاناتی آن است. دقت کنید که دستگاه خریداری شده خیلی قدیمی نباشد تا هم بتوانید از کیفیت تصاویر آن لذت ببرید و هم از امکانات لازم شما از جمله انواع پورت و اتصالات بهره مند باشد.

مزایا و معایب ویدئو پروژکتورهای استوک

تا اینجا به بررسی نکات کلی که برای خرید ویدئو پروژکتور استوک لازم بود پرداختیم در ادامه به جمع بندی مزایا و معایب این دستگاه ها خواهیم پرداخت.

مزایا ویدئو پروژکتور استوک

  • ویدئو پروژکتورهای استوک در مقایسه با ویدئو پروژکتورهای هم رده نو از قیمت پایینتری برخوردار هستند.
  • این نکته را هرگز از یاد نبرید که ویدئو پروژکتورهای کارکرده و استوک از برند معتبر قطعا کیفیت بسیار بالاتری نسبت‌ به ویدئو پروژکتورهای نو هم‌ رده با برندهای ناشناس دارند.
  • ویدئو پروژکتورهای استوک از قابلیت تست کیفیت تصاویر قبل از خرید برخوردار هستند و این ویژگی باعث می شود تا خریدار با اطمینان کامل محصول مورد نظر خود را خریداری نماید.

معایب ویدئو پروژکتور استوک

  • اگرچه در میان ویدئو پروژکتورهای استوک نمونه های بسیار تمیز و در حد نو پیدا می‌شود اما تعدادی از آنها کارکرد بالایی دارند و بسیاری از قطعات آن از جمله لامپ فرسوده شده اند و نیاز به تعمیر دارند.
  • در برخی موارد ممکن است دستگاهی که خریداری می‌کنید قبلا تعمیر شده باشد و به صورت اصولی تعمیر نشده باشد یا در آن از قطعات غیراصلی استفاده شده باشد و پس از مدت کوتاهی دچار مشکل شده و یا کاملا از کار بیافتد.

جمع بندی

در این نوشتار تلاش کردیم تا راهنمای خرید ویدئو پروژکتور استوک را به شما ارائه کنیم و مزایا و معایب این دستگاه ها را برای شما برشمردیم. یکی از مسایل مهم در خرید کالاهای دیجیتال به خصوص ویدئو پروژکتور این است که از چه فروشنده‌ای خریداری می‌شوند. زیرا بسیاری از فروشنده‌های معتبر از جمله جهان پروژکتور حتی مدت زمانی را به عنوان ضمانت یا گارانتی برای ویدئو پروژکتورهای استوک خود تعیین می‌کنند، در حالی که برخی از فروشنده‌ها حتی برای ویدئو پروژکتورهای نو هم ضمانتی نمی‌دهند.

چنانچه در تصمیم گیری خود جهت خرید انواع ویدئو پروژکتور دچار تردید بوده و یا نیاز به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می توانید از طریق صفحه تماس با ما از راهنمایی متخصصان جهان پروژکتور بهره مند شوید.

همچنین برای خرید آسان انواع ویدئو پروژکتور می توانید به صفحه فروشگاه ما مراجعه نموده و خریدی راحت و بدون دردسر را تجربه کنید. از این که با ما همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

فروشگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *