متاسفانه مرورگر شما از سایت جهان پروژکتور پشتیبانی نمیکند
لطفا از لینک زیر مرورگرتان را بروزرسانی یا یک مرورگر دیگر دریافت کنید
browsehappy.com

راهنمای خرید پرینتر استوک

امروزه، به دلیل افزایش بیش از اندازه قیمت‌ پرینترهای تازه و جدید، تقاضا برای خرید پرینترهای دست دوم یا کارکرده به طرز چشمگیری افزایش یافته است. خرید پرینترهای دست دوم، برای بیشتر افرادی که بودجه کافی جهت خرید چاپگر نو ندارند، یک امر طبیعی است و البته پیش از خرید به راهنمایی برای خرید پرینتر استوک نیاز خواهند داشت تا با دقت به نکات آن بهترین انتخاب را در این زمینه داشته باشند.

در این مقاله تلاش می کنیم تا به بررسی نکات مهم خرید پرینتر استوک بپردازیم و شما را با انواع، مزایا و معایب آن آشنا کنیم. پس با ما در ادامه همراه باشید.

انواع پرینتر استوک

انواع مختلفی از پرینترهای استوک در بازار موجود می باشد. دسته ای از این پرینترها که بهترین نوع آن ها می باشند، پرینترهایی هستند که مدت کارکرد آنها بسیار کم بوده و به دلیل قانون برگشت محصول تا 30 روز که در کشورهای اروپایی وجود دارند، نمی توانند جزو پرینترهای نو قرار بگیرند. این پرینترها از کمترین کارکرد برخوردارند و بهترین نوع پرینتر استوک محسوب می شوند.

دسته دیگر پرینترهای استوک، پرینترهایی هستند که چند سال در کشورهای اروپایی کار کرده و بعد از تعمیرات کامل توسط نمایندگی های معتبر این محصولات از طریق کشورهای عربی به ایران وارد می شوند. دسته آخر از پرینتر های دست دوم، پرینترهایی هستند که برای چند سال در ایران مورد استفاده قرار گرفته و ممکن است بدون تعمیرات اصولی به فروش برسند.

پرینترها همانطور که در مقاله پرینتر و انواع آن به آن اشاره شد، دارای تنوع بسیاری هستند و هر یک از آن‌ها ویژگی‌ های خود را دارند که مهمترین و پرمصرف ترین آن ها پرینترهای لیزری و جوهرافشان می باشند.

نکات مهم هنگام خرید انواع پرینتر استوک

خرید از فروشگاه معتبر

به دلیل تنوع پرینتر استوک مهمترین اصل در خرید این محصولات این است که به سراغ شرکت های معتبر در زمینه عرضه این محصول مراجعه نمایید چرا که این شرکت ها از جمله جهان پروژکتور گارانتی طولانی مدتی برای محصولات خود ارائه می دهند و خیال شما را از بابت کیفیت و اصالت محصول خود جمع می کنند.

بررسی میزان کارکرد و کیفیت چاپ پرینتر

نکته بعدی که هنگام خرید پرینتر استوک باید به آن توجه کنید تعداد چاپ پرینتر است که کارکرد کلی پرینتر از ابتدای کار تا به آن روز را برای شما نشان می دهد. پیشنهاد می شود که پرینتر هایی که کارکرد آنها زیر 5000 چاپ است را خریداری کنید. همچنین قبل از خرید پرینتر استوک، از فروشنده بخواهید دستگاه را روشن کرده و اقدام به پرینت چند صفحه کاغذ کند تا بتوانید کیفیت چاپ پرینتر را بررسی کرده و از سلامت کارتریج و هد آن اطمینان پیدا کنید.

بررسی قابلیت نصب و اتصالات

پرینتر استوکی که شما قصد خرید آن را دارید باید قابلیت نصب در سیستم عامل های جدید را داشته باشد تا بتوانید دستگاه خود را به راحتی در کامپیوتر متصل نمایید. با یک جست و جو ساده در سایت ها می توانید از امکان نصب شدن پرینتر در سیستمتان مطمئن شوید. همچنین به نوع اتصالات پرینتر به سیستم خود دقت کنید. پرینترهای قدیمی ممکن است قابلیت اتصال به سیستم شما را نداشته باشند.

 بررسی موجود بودن قطعات پرینتر در بازار

هنگام خرید پرینتر استوک اطمینان حاصل کنید که قطعات پرینتر هنوز در بازار موجود باشد. زیرا در صورتی که قطعه ای از پرینتر شما معیوب شد و نیاز به تعویض قطعه داشت، به راحتی بتوانید آن را عوض کنید. اگر پرینتری که شما تهیه می کنید قدیمی باشد و یا قطعات آن در بازار موجود نباشد در صورت خرابی عملا بلااستفاده خواهد شد.

همچنین در نظر داشته باشید که لوازم مصرفی پرینتر شما قیمت مناسبی داشته باشد تا خرید شما هم در هنگام خرید و هم هنگام استفاده اقتصادی باشد.

مزایای پرینتر استوک

  • اولین مزیت و بدون شک مهم‌ترین مزیت خرید پرینتر استوک، قیمت بسیار پایین و مقرون به صرفه پرینتر است. شما می‌توانید یک پرینتر استوک را با ۲۰ تا نهایت ۵۰ درصد قیمت پرینتر نو از همان مارک و مدل خریداری کنید. البته تفاوت قیمت پرینترهای استوک با توجه به سال و حجم کارکرد متفاوت خواهد بود.
  • پرینترهای استوک وارداتی توسط قطعات و مواد مصرفی اورجینال و درجه یک نظیر کارتریج، نوسازی می‌شوند و این نوسازی توسط برند تولیدکننده و در کشور مبدأ انجام می‌شود. از همین رو، پرینترهای استوک وارداتی کیفیت بسیار بالایی دارند. در این پرینترها خبری از گردوخاک، تونر یا کسری قطعه نیست و ظاهر این پرینترها با یک پرینتر نو تفاوت چندانی ندارد.
  • پرینترهای استوک وارداتی غالباً کم کارکرد هستند و سن و سال پایینی داشته و امکانات فنی متعدد و به‌روزی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

معایب پرینتر استوک

  • اگر از پرینترهای استوک ایرانی استفاده کنید، معمولا کارکرد بالایی داشته و کیفیت چاپ آن ها کاهش یافته است.
  • یکی دیگر از معایب پرینتر استوک این است که چاپگرهای قدیمی در صورت خرابی قطعات ممکن است با مشکل پیدا نشدن قطعه مواجه شوند.

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا راهنمای خرید پرینتر استوک را به شما عزیزان ارائه دهیم و نکات مهمی که هنگام خرید پرینتر استوک باید مورد توجه قرار گیرد را برشمردیم. اگر برای خرید این محصول به راهنمایی بیشتر نیاز دارید می توانید از طریق صفحه تماس با ما از راهنمایی مشاوران تخصصی ما بهره مند شوید.

همچنین برای خرید آسان انواع پرینتر می توانید از طریق فروشگاه اینترنتی جهان پروژکتور خرید امن و آسان داشته باشید. از این که با ما همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

فروشگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *