متاسفانه مرورگر شما از سایت جهان پروژکتور پشتیبانی نمیکند
لطفا از لینک زیر مرورگرتان را بروزرسانی یا یک مرورگر دیگر دریافت کنید
browsehappy.com

نکات کلیدی خرید پرینتر

نکات کلیدی خرید پرینتر

در مقاله قبل شما را با انواع پرینتر و کاربردهای آن آشنا کردیم. در این مطلب تلاش می کنیم مهمترین نکاتی که برای خرید پرینتر با کیفیت لازم دارید را ارائه کنیم تا بتوانید بهترین و مناسب ترین انتخاب را با توجه به نیازتان، داشته باشید.

نوع پرینتر انتخابی

پرینترهای جوهرافشان با اینکه قیمت پایین تری دارند اما هزینه نگهداری بالایی داشته و اصلا برای استفاده های خانگی به صرفه نیستند. در مقابل، پرینترهای لیزری هزینه نگهداری پایین تری دارند و بر خلاف چاپگرهای جوهرافشان که از کارتریج جوهر استفاده می کنند، در این نوع پرینتر ها از تونر که نوعی گرد جوهر است برای چاپ استفاده می شود. در ضمن سرعت پرینترهای لیزری بالاتر از جوهرافشان است و برای چاپ صفحات زیاد گزینه بهتری هستند. به طور کلی اگر برای مصارف عادی و چاپ صفحات سیاه و سفید به یک پرینتر نیاز دارید، مدل های لیزری انتخاب های به صرفه تری هستند.

هزینه کردن برای پرینتر رنگی از لحاظ اقتصادی به صرفه نیست. اما اگر از چاپگر برای چاپ تصاویر رنگی و عکس استفاده می‌کنید، بهتر است از پرینتر رنگی استفاده کنید.

چاپگر

قابلیت ­های اتصال

یکی از موضوعات بسیار مهم در خرید پرینتر، نحوۀ اتصال به چاپگر است. امروزه برای اتصال به هر دستگاه پرینتری گزینه های مختلفی وجود دارد که در ادامه به آنها پرداخته می­شود:

اتصال از طریق USB:

USB سالهاست که به عنوان یک رابط کاربری استاندارد شناخته می­شود و از آنجایی که این رابط کاربری یک اتصال کوتاه و مستقیم می­باشد پرینتر باید در نزدیکی کامپیوتر و یا لپ تاپ قرار بگیرد. اگر به دنبال پرینتری سیمی هستید، حداقل مدلی را انتخاب کنید که آخرین نسخه‌ی USB را پشتیبانی کند.

اتصالات بی سیم:

همانطور که می ­دانید اتصالات بی سیم کار را برای انسان­ها بسیار راحت کرده است، به حدی که این موضوع برای طراحی و تولید پرینترهای مدرن هم در نظر گرفته شده است. پرینترها می توانند به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم (تحت شبکه) به صورت بی ­سیم به تلفن های همراه متصل شوند.

برای آنکه بتوان موبایل را بصورت غیرمستقیم به پرینتر متصل کرد باید یک شبکه بی­ سیم با استفاده از مودم و یا روتر راه ­اندازی کرد و سپس چاپگر و موبایل را به شبکه متصل کرد.

اتصال به شبکه:

امروزه شرکت­ ها نیاز دارند که پرینتر را به شبکۀ کامپیوتری خود متصل کنند تا دستگاه های مختلفی به آن متصل شود. بنابراین درگاهی برای پرینترهای مدرن طراحی شد تا به راحتی به شبکۀ اترنت (Ethernet) متصل شود و کار را برای سازمان­ها و شرکت­ها آسان تر ­نماید.

اتصال ابری:

برخی از پرینترها را می ­توانید به صفحات وب وصل کنید و عکس ­های موجود در آنها را چاپ نمایید و حتی از این طریق می­ توانید به هر کسی که می­ خواهید اجازه چاپ دهید تا با هر دستگاهی که به وب متصل می شود کار چاپ خود را انجام دهد. این پرینترها به شما اجازه می‌دهند به عکس‌های ذخیره شده در سایت‌هایی مانند Facebook ، Flickr ، Dropbox   و Google Drive  دسترسی داشته باشید و همچنین از چاپ از راه دور و دسترسی به آثار هنری برای چاپ بهره‌مند شوید.

پرینتر لیزری

پشتیبانی از کارت حافظه:

برخی از پرینترها از کارت حافظه SD پشتیبانی می ­کنند و این موضوع برای عکاسانی که دوست دارند بدون واسطه عکس­های خود را چاپ کنند بسیار مفید و کاربردیست. این پرینترها قابلیت این را دارند که عکس‌ها را مستقیماً از کارت حافظه‌ی دوربین، دانلود و چاپ کنند. چنین امکانی با استفاده از قابلیت وای‌فای مستقیم (WiFi Direct) یا «Wireless PictBridge» در دوربین‌هایی با قابلیت اتصال به WiFi، قابل اجرا است.

قابلیت چاپ دو رو

پرینترهایی که امکان چاپ دورو دارند، تجربه سریع‌تر و کارآمدتری را ارائه می‌کنند. این قابلیت می‌تواند مصرف کاغذ شما را به نصف کاهش و جان چند درخت را نجات دهد!

یکی از قابلیت های بسیار مهم چاپگرها، دورو بودن چاپ آنهاست. اگر کاربر با پرینتر­های یک رو بخواهد که هر دو طرف کاغذ را چاپ کند باید اینکار را به صورت دستی انجام دهد که علاوه بر سختی کار، درصد خطا در چاپ بیشتر می­شود.

قیمت پرینترهای دو رو بالاتر از پرینترهای یک رو می­باشد اما با توجه به اینکه کار را برای کاربر بسیار راحت می­کند این هزینه قابل توجیه می­ باشد ولی باید بگوییم که اگر بیشتر چاپ­ های شما یک رو است می­ توانید این هزینه را برای خرید پرینتر دورو نکنید.

سرعت و رزولوشن

در زمان خرید ممکن است که فروشنده برای راهنمایی خرید پرینتر از کلماتی مانند PPM و DPI استفاده کند و شما متوجه منظور آن نشوید. در ادامه این دو کلمه بررسی می­ شوند.

PPM:

PPM تعداد چاپ صفحه در هر دقیقه است که مسلماً این تعداد برای چاپ سیاه و سفید متفاوت از چاپ رنگیست. مثلاً اگر PPM سیاه سفید یک دستگاه ۱۵ تا ۲۰ صفحه در دقیقه باشد این عدد برای چاپ رنگی بین ۱۰ تا ۱۵ صفحه است.

PPM برای پرینترهای خانگی اهمیت چندانی ندارد مگر اینکه برای یک کار چاپ تحت فشار زمان قرار داشته باشید یا نیاز به چاپ همزمان زیادی کار داشته باشید.

DPI:

DPI رزولوشن و یا وضوح تصاویر را بیان می­کند. DPI یعنی تعداد نقاطی که در هر اینچ از کاغذ چاپ می­شود و هر چقدر این عدد بیشتر باشد کیفیت چاپ بالاتر خواهد بود. این ویژگی برای بررسی این مسئله مفید است که یک پرینتر در ایجاد تصاویر با وضوح و جزئیات بالا تا چه اندازه خوب است.

بالاترین سطح DPI ، 1200*1200 است. پرینترهای خانگی برندهای مثل اچ پی و کانن، معمولا از کیفیت چاپ 600*600، Dpi برای پرینتر‌های خود استفاده می‌کنند.

پرینتر

هزینه مواد مصرفی

یکی از نکات بسیار مهم که در زمان خرید چاپگر کمتر به آن توجه می‌شود و معمولا فروشندگان مشتری را از آن آگاه نمی‌سازند هزینه مواد مصرفی است. قبل از انتخاب و خرید پرینتر توجه کنید که آیا کارتریج آن را می­توانید شارژ کنید یا حتماً باید عوضش کنید. اگر امکان شارژ آن هست چند وقت یکبار باید اینکار را انجام دهید و هزینۀ شارژ آن چقدر است.

قیمت کارتریج برخی از پرینترهای ارزان جوهرافشان با خود پرینتر برابری می‌کند یعنی پس از چاپ حدود 150 تا 200 برگ، مجبور به پرداخت معادل قیمت پرینتر برای کارتریج جدید خواهید شد.

حداکثر کارکرد ماهیانه

معمولا شرکت های تولید کننده پرینتر یک عدد اسمی را برای ظرفیت و توانی که یک پرینتر برای چاپ برگه در طول یک ماه دارد را ذکر می کنند. همچنین در کنار آن توصیه می کنند که این عدد اسمی بوده و برای اینکه پرینتر عمر بیشتری کند و فشاری به هد و سایر قطعات نیاید بهتر است که میزان خیلی کمتری از عدد مذکور را در طول یک ماه چاپ کنید.

به عنوان مثال اگر ظرفیت چاپ ماهیانه یک پرینتر 80,000 برگه باشد، خود شرکت سازنده توصیه می کند که حداکثر تا 4,000 برگه را در طول یک ماه با پرینتر چاپ کنید تا به دستگاه فشار نیاید. این تعداد برای کسانی که استفاده های زیادی در طول یک ماه از پرینتر دارند باید مورد توجه قرار گیرد.

قابلیت تغذیه خودکار

قابلیت تغذیه خودکار یا ADF برای کسانی کاربردی است که هر بار تعداد صفحات زیادی را کپی می گیرند. به لطف این فناوری دیگر نیاز نیست که هر برگ از صفحه جزوه یا مقاله را داخل پرینتر گذاشته، پس از کپی شدن آن را از پرینتر خارج کرده و برگ بعدی را قرار دهید. پرینترهای مجهز به فناوری ADF  خودشان یک سینی مخصوص قرارگیری کاغذ دارند که به صورت خودکار برگه ها را وارد دستگاه کرده و از آن کپی می گیرند، به این ترتیب دیگر نیازی نیست که شما به صورت دستی 100 یا 200 صفحه را داخل دستگاه قرار دهید تا دستگاه آن را کپی کند.

نمایشگر یا صفحه نمایش پرینتر

پرینترهای نسل جدید، به سمت و سوی هوشمندتر شدن پیش می‌روند. یکی از مهم‌ترین المان‌هایی که به پرینترهای نوین برندهای مختلف اضافه شده، نمایشگر است.

نمایشگرها اندازه‌ کوچکی دارند اما در برخی موارد تمام رنگی و لمسی هستند. پرینترهایی که دارای صفحه نمایش یا نمایشگر هستند امکان تغییر تنظیمات شان خیلی راحت تر است و به سرعت می توان بدون نیاز به استفاده از کامپیوتر به صورت مستقیم تنظیماتی مثل نحوه پرینت گرفتن و تعداد صفحات را مشخص کرد. معمولا پرینترهای دارای صفحه نمایش قیمتی بالاتر از سایر مدل ها دارند و بیشتر شرکت ها در مدل های گران قیمت خود این قابلیت را قرار می دهند.

نکات خرید پرینتر

حافظه‌ پرینتر

شاید تعجب کنید، اما برخی از پرینترهای برند اچ پی و کانن دارای حافظه رم مخصوص به خود هستند. این حافظه برای انتقال اطلاعات بوده و سرعت و دقت کار پرینتر را نیز افزایش می‌دهد.

می‌توانید به کمک کارت حافظه‌های جانبی نیز این حافظه را افزایش دهید. این حافظه داخلی را به کمک کامپیوتر یا لپ تاپ خود نیز می‌توانید به طور کامل پاک کنید.

اگر از وجود قابلیت‌ها و تکنولوژی‌های جدید روی پرینتر خود لذت می‌برید، پس حتما به وجود حافظه جانبی پرینتر خود توجه کنید.

 

انتخاب یک پرینتر خوب و با کیفیت باعث افزایش کیفیت و سرعت کار شده و هزینه های نگهداری و تعمیر آن را کاهش می دهد.

در این مقاله تلاش کردیم کلیدی ترین نکاتی که برای خرید پرینتر به آن نیاز دارید را بررسی کنیم.

چنانچه برای خرید چاپگر مناسب به راهنمایی دقیق مشاوران ما نیاز داشتید می توانید از طریق لینک زیر با ما در ارتباط باشید:

خرید انواع پرینتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *