متاسفانه مرورگر شما از سایت جهان پروژکتور پشتیبانی نمیکند
لطفا از لینک زیر مرورگرتان را بروزرسانی یا یک مرورگر دیگر دریافت کنید
browsehappy.com

ویدئو پروژکتور دید در روز

امروزه نیاز به استفاده از ویدئو­ پروژکتورهای دید در روز، لحظه به لحظه بیشتر می شود. استفاده از این دستگاه در بسیاری از اداره‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و موسسات رایج تر شده است و حتی خیلی از افراد از این وسیله به عنوان سینمای خانگی بهره می‌برند و لذت دیدن فیلم‌های مورد علاقه خود را چندین برابر می‌کنند.

بزرگترین دلیل برای خرید یک ویدئو پروژکتور دید در روز، این است که قصد دارید آن را در یک اتاق روشن با نور زیاد محیط نصب کنید. این دستگاه ها برای استفاده در اتاق های کنفرانس، کلاس های درس و خانه هایی با پنجره های زیاد مناسب هستند. مهم نیست چقدر نور وارد فضای تماشای شما می شود، همچنان می توانید تصویر خود را با یک ویدئو پروژکتور دید در روز به صورت با کیفیت ببینید.

در برخی مواقع هنگام استفاده از پروژکتور توجه به میزان نور الزامی است. برای مثال در محیط‌های آموزشی افراد برای یادداشت برداری از مطالب ارائه شده به نور کافی نیاز دارند. در این حالت اگر شدت روشنایی ویدئو پروژکتور کم باشد، کیفیت تصاویر پخش شده پایین آمده و نارضایتی مخاطبان را به همراه می آورد.

برای اینکه بدانید بهترین ویدئو پروژکتور دید در روز چه ویژگی هایی باید داشته باشد، با ما در این مطلب همراه باشید. البته ما در مقاله ویژگی های انتخاب ویدئو پروژکتور به بررسی ویژگی های کلی این دستگاه پرداختیم اما در این نوشته ویژگی هایی که به طور اختصاصی در تهیه ویدئو پروژکتور دید در روز باید مد‎نظر قرار داد را بررسی می کنیم.

ویژگی هایی که یک ویدئو پروژکتور مناسب مکان های روشن باید داشته باشد عبارت اند از:

  • شدت روشنایی بالا
  • وضوح تصویر کافی
  • پرده نمایش با کیفیت

در ویدئو پروژکتورهایی که این سه ویژگی به اندازه کافی مقیاس بالایی در کیفیت داشته باشند، می توان تصاویر را به خوبی در روشنایی مشاهده کرد. در ادامه هرکدام از این موارد را جداگانه بررسی می کنیم.

ویدئو پروژکتور دید در روز

شدت روشنایی بالا

یکی از مهمترین این فاکتورها شدت روشنایی کلی این سیستم‌ها است که با واحد انسی لومن بیان می‌شود. هر چه این شدت روشنایی در ویدئو پروژکتور بالاتر باشد کمک می‌کند تا محصول مورد نظر بتواند در اتاق‌های روشن نیز عملکرد مطلوبی از خود نشان دهد .

هر چه یک پروژکتور از روشنایی بیشتری برخوردار باشد میزان لومن بالاتری دارد که بر قیمت دستگاه تاثیر بسزایی خواهد داشت. به این صورت که اگر دو پروجکشن با مشخصات برابر اما میزان روشنایی متفاوتی داشته باشند، پروجکشنی که لومن بالاتری دارد گران تر خواهد بود.

برخی از ویدئو پروژکتورها دو ورودی روشنایی در صفحه مشخصات خود دارند – البته این ویژگی شامل همه دستگاه های ویدئو پروژکتور نمی شود – این دو روشنایی با عناوین روشنایی رنگ و روشنایی سفید مشخص می‌شوند. منظور از روشنایی سفید، مشخص کردن تصاویر یا متون سیاه در تصویرهای ارائه شده است. هر چه میزان روشنایی سفید بیشتر باشد، متن سیاه واضح‌تر خواهد بود.

اما آنچه در روشنایی رنگ مطرح است، واضح دیده شدن تصاویر در فیلم و بازی است. با این‌که بالا بودن هر دو روشنایی مطلوب است، اما شما می‌توانید با توجه به نیازتان ویدئو پروژکتور ایده آل خود را تهیه کنید. برای اداره‌ها و افرادی که در تجارت از این دستگاه بهره می‌برند، شدت روشنایی سفید بسیار مهم است و کسانی که از این دستگاه برای سینمای خانگی بهره خواهند برد، بهتر است به شدت روشنایی رنگ توجه ویژه‌ای داشته باشند.

اگر می‌خواهید در یک اتاق تاریک از ویدئو پروژکتور خود استفاده کنید می‌توانید از دستگاه هایی با شدت روشنایی 1000 انسی لومن استفاده کنید. این دستگاه‌ها  در اتاق‌ها و محیط‌های تاریک عملکرد مناسبی دارند.

ویدئو پروژکتورهایی که لومن آن ها از 1000 تا 3000 است، به کنترل نور محیط بیشتری نیاز دارند. شما باید بتوانید پنجره های خود را با پرده ها ببندید و چراغ های خود را کمی خاموش کنید تا بهترین نتیجه را با این پروژکتورها بگیرید.

در صورتی که تمایل داشته باشید از این محصولات در اتاق‌ها و محیط‌های روشن‌تر استفاده کنید به ویدئو پروژکتور با لومن بالاتر و شدت روشنایی بیشتر نیاز پیدا خواهید کرد. در این شرایط باید به فکر خرید ویدئو پروژکتور با لومن بالای ۴۰۰۰ و یا بیشتر از این مقدار باشید.

به طور کلی توصیه می کنیم از استفاده از پروژکتور در زیر نور مستقیم خورشید خودداری کنید. مهم نیست که پروژکتور شما چقدر روشنایی ارائه می دهد، نمی تواند از خورشید روشنایی بیشتری داشته باشد!

در عوض، اگر قصد دارید از یک ویدئو پروژکتور با لومن بالا در یک روز آفتابی استفاده کنید، توصیه می‌کنیم آن را در یک منطقه سایه‌دار نصب کنید تا از نور طبیعی خورشید در امان بمانید. اگر از آن به عنوان یک ویدئو پروژکتور فیلم در فضای باز استفاده می کنید، سایه به نمایش بهتر رنگ ها و سطوح سیاه کمک می کند.

ویدئو پروژکتور فضای باز

وضوح تصویر کافی

یکی دیگر از عواملی که برای خرید ویدئو پروژکتور دید در روز باید مد نظر قرار داد میزان وضوح تصویر آن است. همان طور که می‌دانید وضوح یک تصویر با اندازه و ابعاد آن و از سوی دیگر با کیفیت تصویر در ارتباطی کاملاً مستقیم قرار می‌گیرد.

اگر وضوح تصویر پروژکتور شما زیاد باشد، تصویری که از دستگاه منتشر می شود، ابعاد بزرگی هم خواهد داشت. زیرا هر چه وضوح تصویر بیشتر باشد، پیکسل های تصویر هم بزرگتر خواهد بود. اینگونه تصویر دستگاه پروژکتور کیفیت بیشتری خواهد داشت. دقت کنید که اگر می خواهید از یک دستگاه ویدئو پروژکتور در روشنایی استفاده کنید، باید وضوح تصویر بالایی داشته باشد.

بنابراین اگر ویدئو پروژکتوری را برای خرید در نظر بگیرید که از وضوح پایینی برخوردار شده و تمایل داشته باشید از آن برای نمایش تصاویر در صفحات بزرگ استفاده کنید، تصاویر به دست آمده گنگ و مبهم خواهند بود و وضوح مد نظر شما را نخواهند داشت و از کیفیت مطلوب بهره مند نخواهند بود.

وضوح تصویر در نور بالا

پرده نمایش با کیفیت

یکی از عوامل بسیار موثر در نحوه نمایش و کیفیت تصاویر ارائه شده توسط ویدئو پروژکتور دید در روز صفحه نمایش است.  همانطور که اشاره کردیم یک ویدئو پروژکتور دید در روز باید تصویر با کیفیتی داشته باشد اما برای این کار فقط ویژگی های ویدئو پروژکتور مهم نیست، بلکه وجود صفحه نمایش هم در آن تاثیر دارد. پس تلاش کنید تا یک صفحه نمایش مناسب انتخاب کنید.

علاوه بر ویژگی های پرده نمایش، هرچه صفحه شما در جای تاریک تری قرار گیرد، کیفیت تصویر بهتر می شود. پس سعی کنید تا جایی که امکان دارد، صفحه نمایش را در جای تاریک تری قرار دهید.

تحت هیچ شرایطی صفحه نمایش خود را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید. نور خورشید تابیده شده به صورت مستقیم، قابل کنترل نیست و از کیفیت تصاویر به شدت می‌کاهد.

امروزه پرده نمایش ها بازتاب نور چشمگیری دارند. رنگ صفحه‌ نمایشی، میزان روشنایی و یا حتی مواد استفاده شده در این صفحه، نقش بسیار موثری در کیفیت تصاویر ارائه شده دارند.

سعی کنید صفحه نمایش سفید و کاملاً براق را در یک اتاق روشن نصب نکنید. برخی از افراد در ابتدا تمایل به استفاده از یک صفحه نمایشی سفید و براق دارند اما پس از مدت کوتاهی، متوجه می‌شوند که براق بودن بیش از اندازه این صفحات می‌تواند به انعکاس بیش از حد نور پروژکتور منجر گردد و باعٍث آسیب به چشمان بیننده می شود. از سوی دیگر اگر پرده نمایشی شما بیش از اندازه مات باشد تصاویر را محو نشان خواهد داد و آن‌ها را تار خواهد کرد .

صفحه‌نمایش‌های ALR از عملکرد صفحه‌نمایش‌های سفید مات با روشنایی فوق‌العاده پیشی گرفته و نور محیط را فیلتر می‌کنند. نتیجه نهایی این است که یک تصویر واقعی با وضوح بالا ایجاد می کند که با تمام شکوه آن با چراغ های روشن یا خاموش قابل نمایش است.

جمع بندی

در این مقاله درباره ویدئو پروژکتور دید در روز صحبت کردیم و به بررسی ویژگی های ویدئو پروژکتور برای پخش تصاویر در روشنایی بالا پرداختیم. امیدواریم با خواندن این مطلب بتوانید انتخاب درستی برای خرید ویدئو پروژکتور دید در روز داشته باشید.

همچنین شما میتوانید برای خرید دستگاه پروژکتور مورد نظر خود از راهنمایی مشاوران حرفه ای ما استفاده کنید و از طریق لینک زیر با ما در ارتباط باشید:

خرید ویدئو پروژکتور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *