متاسفانه مرورگر شما از سایت جهان پروژکتور پشتیبانی نمیکند
لطفا از لینک زیر مرورگرتان را بروزرسانی یا یک مرورگر دیگر دریافت کنید
browsehappy.com

پورت USB در ویدئو پروژکتور

هنگام خرید و یا کار با ویدئو پروژکتور حتما با کلمه و یا پورت USB مواجه شده اید. پورت USB در ویدئو پروژکتور یکی از انواع درگاه هایی است که در این دستگاها خصوصا انواع جدید آنها وجود دارد و با ورژن های مختلفی ارائه می شود که قدرت و سرعت متفاوتی دارند. این پورت ها به انواع مختلفی تقسیم می شوند که می‌توان به پورت USB A و پورت USB B و USB C اشاره کرد. این پورت ها علاوه بر تفاوت های ظاهری از نظر عملکرد نیز تفاوتهایی با یکدیگر دارند.

در این مقاله تلاش خواهیم کرد به معرفی کاربرد پورت USB در ویدئو پروژکتور بپردازیم و شما را با انواع آن بیشتر آشنا کنیم. ضمنا شما می توانید برای آشنایی کلی با انواع درگاه ویدئو پروژکتور به مقاله ما در وبلاگ جهان پروژکتور مراجعه نمایید.

کاربرد پورت USB در ویدئو پروژکتور

در حال حاضر بیشتر ویدیو پروژکتورها دارای پورت USB هستند. به طور کلی پورت USB در ویدئو پروژکتور به دو منظور مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از موارد کاربرد USB در ویدئو پروژکتور پخش مستقیم فایل به وسیله این دستگاه است که برای این منظور ویدئو پروژکتور شما باید داری سیستم عامل مشخص باشد تا بتواند به پخش ویدئو و فایل هایی از قبیل پاورپویت و… بپردازد. کاربرد دیگر این پورت تامین برق برای دانگل‌ وایرلس و یا اتصال ماژول وایرلس USB برای اتصال بی سیم  است.

در حال حاضر بیشتر ویدئو پروژکتورهایی که پورت USB دارند برای تامین‌ برق کاربرد داشته و امکان پخش فایل را ندارند. پس اگر به ویدئو پروژکتور با امکان پخش مستقیم فایل نیاز دارید، باید از امکان پخش مستقیم فایل آنها مطمئن شوید. چنین ویدئو پروژکتورهایی سیستم عامل داخلی دارند که به سه نوع تقسیم می شوند:

  • ویدئو پروژکتور با سیستم عامل اندروید کامل (بدون محدودیت با امکان نصب همه‌ی اپلیکیشن‌های اندروید)
  • ویدئو پروژکتور با سیستم عامل اندروید سفارشی (گاهی امکان نصب اپلیکیشن ندارند یا فقط برخی اپلیکیشن‌ها را می‌توانید نصب کنید)
  • ویدئو پروژکتور با سیستم عامل غیراندرویدی با امکان پخش محدود برخی فرمت‌ها

در مدل هایی که سیستم عامل اندروید دارند، معمولا شما امکان اتصال ماوس و صفحه کلید را هم خواهید داشت. در چنین ویدئو پروژکتورهایی کیفیت اندروید داخلی بسیار متفاوت و تعیین کننده است و صرفا داشتن اندروید، مهم نیست. همچنین شما می توانید از یک دستگاه اندروید باکس در کنار ویدئو پروژکتور خود استفاده نمایید.

پورت USB A

یکی از بهترین گزینه ها برای انتقال داده ها و اطلاعات از دستگاه های مختلف به ویدئو پروژکتور پورت USB A است. البته این نکته هم قابل توجه است که ویدئو پروژکتورهای مختلف موجود در بازار هر کدام قادر به خوانش فرمت‌های مختلفی از داده‌ها هستند. برای نمونه این امکان وجود دارد که دستگاه شما نتواند فرمت pdf را بخواند و تنها قادر به تشخیص فرمت JPEG و اجرای آن باشد. به طور کلی در حال حاضر بهترین و پراستفاده‌ترین پورت انتقال دهنده پورت USB A است و به طور کلی بهتر است که فایل های خود را در قالب فایل های تصویری ذخیره نمایید تا بتوانید به راحتی اطلاعات خود را به نمایش در بیاورید.

پورت USB A از یک سطح مقطع نازک و مستطیلی شکل به وجود آمده است و برای انتهای اتصال مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع از پورت‌ها علاوه بر ویدئو پروژکتور در لپ‌تاپ‌ها و یا رایانه‌های رومیزی، پخش کننده‌های رسانه و… نیز به چشم می‌خورند.

پورت USB B

یکی از انواع پرکاربرد پورت‌ها در ویدئو پروژکتورهای مختلف پورت USB B است. در بیشتر موارد از این درگاه برای کنترل از راه دور و یا انتقال فایل‌ها استفاده می‌کنند. برای نمونه اگر تمایل داشته باشند دستگاه خود را به وای فای و شبکه و یا هر دستگاه دیگری متصل سازند باید از این پورت کمک بگیرند. برای انجام این کار هم باید کابل USB و یا فلش مموری و دانگل را به این درگاه متصل سازند.

این پورت ها نسبت به پورت‌های USB A کمتر شناخته شده اند. با این حال اگر درگاه‌های ارتباطی ویدئو پروژکتورها را با دقت کافی بررسی و مشاهده نمایید به این نکته پی خواهید برد که در بسیاری از این سیستم‌ها از پورت USB A استفاده نشده و به جای آن درگاه ارتباطی USB type B به کار رفته است.

هنگام استفاده از درگاه USB B سیگنال‌ها این امکان و فرصت را دارند که از طریق دیتا پروژکتور به یک رایانه ارسال شوند. به طور کلی در ویدئو پروژکتورها از پورت USB B برای اتصال از طریق شبکه استفاده می شود. این پورت ها دارای سطح مقطع مربعی شکل بوده و گوشه‌هایی اریب نیز دارد.

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با انواع پورت USB آشنا کنیم و کاربردهای آن ها را در ویدئو پروژکتور بیان نماییم. شما همراهان عزیز می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره و یا خرید و مشاوره در زمینه ویدئو پروژکتور از طریق صفحه تماس با ما از راهنمایی مشاوران آگاه ما در این زمینه کمک بگیرید. همچنین می توانید برای خرید انواع ویدئوپروژکتور و لوازم جانبی آن از طریق فروشگاه اینترنتی جهان پروژکتور اقدام نمایید. از این که ما را تا اینجا همراهی کردید از شما سپاسگزاریم.

فروشگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *