متاسفانه مرورگر شما از سایت جهان پروژکتور پشتیبانی نمیکند
لطفا از لینک زیر مرورگرتان را بروزرسانی یا یک مرورگر دیگر دریافت کنید
browsehappy.com

لوازم جانبی ویدئو پروژکتور

چرا به لوازم جانبی ویدئو پروژکتور احتیاج داریم؟

لوازم جانبی ویدئو پروژکتور وسایل و یا قطعاتی هستند که هم برای خود ویدئو پروژکتور ضروری هستند و هم بعضی از این قطعات باعث می شوند دستگاه از امکانات مناسبی بهره مند شود. تعدادی از این لوازم جانبی، کمک می کنند تا تصویر با کیفیت‌تری داشته باشید و تعدادی از این وسائل نیز لذت تماشا را برایتان چندین برابر می کنند و گاه به کمک راه اندازی بهتر دستگاه می آیند.

در این مطلب به بررسی برخی از ضروری‌ترین لوازم جانبی ویدئو پروژکتور می‌پردازیم. ممکن است در این لحظه فکر کنید که به هیچ کدام نیازی ندارید اما با بررسی بیشتر، متوجه خواهید شد که هر کدام چقدر می‌توانند مفید باشند.

کابل

برای این که بتوانید ویدئو پروژکتورتان را به راحتی به دستگاه‌های مختلف وصل کنید، احتمالا به مبدل‌ها نیاز پیدا می‌کنید. از مهم ترین و پر مصرف ترین کابل های مورد استفاده در ویدئو پروژکتورها می توان به کابل های HDMI و VGA اشاره کرد. مثلا ممکن است دستگاه شما از پورت HDMI پشتیبانی کند و کامپیوتری که با آن کار می‌کنید، دارای پورت VGA باشد.

بسته به نوع دستگاه ویدیو پروژکتور شما و نوع کاربردی که از آن انتظار دارید، به کابل‌های مختلفی احتیاج پیدا خواهید کرد.

کابل های مبدل ویدئو پروژکتور

سوئیچ  HDMI و اسپلیتور

این لوازم معمولا برای افرادی که ویدئو پروژکتور خانگی تهیه می کنند، کارایی ندارند. در اجتماعات و سالن های کنفرانس که بحث چند دستگاه ورودی و یا چند ویدئو پروژکتور مطرح است، سویچ و اسپیلیتور کاربرد دارند.

سویچ زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که چند دستگاه ورودی و یک پروژکتور موجود باشد و نمایش دیتا ها را بخواهید تنظیم کنید.

سوئیچ HDMI یکی از بهترین لوازم جانبی برای پروژکتورهایی است که پورت‌های نمایش ورودی محدودی دارند. این وسیله به شما امکان می‌دهد چندین دستگاه را به یک پورت HDMI روی پروژکتور خود متصل کنید. سوئیچ دارای دکمه‌ا‌‌ی برای تغییر منبع انتخاب شده در صورت نیاز است. می‌توانید دستگاه‌هایی مانند کنسول، دستگاه‌های استریم و لپتاپ را به طور همزمان به پروژکتور متصل کنید.

اسپلیتور نیز زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که چند ویدئو پروژکتور موجود باشد و بخواهید یک تصویر را به طور همزمان با همگی آن ها به نمایش در آورید.

دانگل Wi-Fi یا وایرلس

دانگل نیز مانند کابل از دیگر لوازم جانبی ویدئو پروژکتور است که نقش اتصال به تلویزیون و یا هر دستگاهی مانند لپ تاپ و … را ایفا می کند. تنها تفاوتی که وجود دارد این است که در استفاده از دانگل به هیچ سیمی احتیاج نیست و به صورت وایرلس (بی سیم) اتصال بین دو دستگاه برقرار می شود.

با استفاده از دانگل دیگر دردسرهای رایج در اتصال کابل‌ها و راه‌اندازی را نخواهید داشت و به محض اتصال یک دانگل وایرلس به درگاه  HDMI، می‌توانید وارد دنیایی به بزرگی 300 اینچ شوید. از مزایای دانگل ها تنوع گسترده انواع موجود در بازار و تفکیک آنها از یکدیگر می‌باشد. از انواع آنتن‌دار و بدون آنتن گرفته تا مواردی که قابلیت اتصال به پورت‌های گوناگون و همچنین پشتیبانی تعداد بالاتری از دستگاه‌های متصل را دارند.

نکته قابل ذکر هنگام استفاده از دانگل این است که شاید نسبت به زمان استفاده از کابل سرعت کمی کمتر شود اما محسوس نخواهد بود و کاربرانی که از دانگل استفاده کرده اند سرعت پخش فیلم برایشان قابل قبول بوده و رضایت داشته اند.

دانگل بی سیم

پایه

محل قرار گرفتن ویدئو پروژکتور یکی از نکاتی است که حتما پیش از خرید آن باید در نظر گرفته شود. برخی از ویدئو پروژکتورها جیبی و قابل حمل هستند. در رابطه با آن ها به تجهیزات نصب احتیاج نخواهید داشت و تنها توصیه ما به شما تهیه سه پایه می باشد. پایه باعث می‌شود یک سطح صاف داشته باشید و به راحتی از دستگاه استفاده کنید.

معمولا در مکان های آموزشی و اداری ویدئو پروژکتورها را متصل به سقف به صورت دائم نصب می کنند، و یا افرادی که ویدئو پروژکتور برای تماشای فیلم تهیه کرده اند نیز به احتمال زیاد قصد دارند پروژکتورشان را متصل به سقف نصب کنند.

اگر قصد نصب ویدئو پروژکتور بر روی سقف را دارید باید لوازم جانبی مورد نیاز جهت نصب آن را به طور کامل تهیه بفرمایید. علاوه بر پایه ای که ویدئو پروژکتور را نگه می دارد به کابل هایی مانند کابل برق و کابل صدا نیاز دارید.

نصب دقیق و مطمئن پروژکتور باعث می‌شود بهترین خروجی را دریافت کنید و نگران ضربه خوردن به دستگاه نباشید. پایه های ویدئو پروژکتور در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارند و شما می‌توانید با توجه به نیاز خود بهترین نوع آن انتخاب کنید.

پایه غیر ثابت

کنترل (ریموت)

از دیگر لوازم جانبی ویدئو پروژکتور که همراه آن ها به فروش می رسد دستگاه کنترل آن است که وسیله ای بسیار کاربردی برای کنترل دیتا پروژکتور از راه دور می باشد.

اگرچه ویدئو پروژکتورها دکمه های روشن ، خاموش و یا تنظیم صدا را بر روی دستگاه خود دارند اما زمانی که دستگاه شما در روی سقف یا دیوار و دور از دسترس نصب شده باشند نیاز به ریموت کنترل آنها کاملا اهمیت پیدا میکند.

پرده نمایش

صفحه نمایش را می‌توان از جمله مهم‌ترین لوازم جانبی برای ویدئو پروژکتور دانست. این وسیله کمک می‌کند تصویری با کیفیت و واضح را داشته باشید. پرده نمایش‌های مخصوص، سطح پوشیده از الیاف کریستالی دارند و به همین دلیل با دریافت حداکثری نور پرتاب شده، تصویر را با نهایت کیفیت نشان می‌دهند. اگر فضای شما نور زیادی داشته باشد هم قطعا به پرده نمایشی احتیاج دارید که بتواند نور غیر پرتابی را رد کند.

پرده نمایش ویدئو پروژکتور می‌تواند به صورت ثابت نصب شود و یا این که قابل‌ حمل باشد. از انواع پرده نمایش میتوان به مدل های آویز سقفی دستی ، آویز برقی و پایه دار اشاره کرد.

پرده نمایش ویدئو پروژکتور

لامپ‌ پروژکتور

لامپ یا حباب، از اصلی ترین لوازم ویدئو پروژکتور است که بسته به عمر آن، نیاز به تعویض دارد. لامپ از همان ابتدای خرید، درون دستگاه جای گذاری شده است. زمانی لازم است به فکر خرید لامپ ویدئو پروژکتور بیوفتید که عمر آن به سر رسیده باشد. معمولا متوسط عمر کاری لامپ‌های ویدیو پروژکتور با توجه به نوع هر کدام چیزی بین 1000 تا 2000 ساعت است. این لامپ‌ها برای انتقال تصویر از پروژکتور به صفحه بزرگ‌تری برای نمایش دیتا استفاده می‌ شوند.

بلندگو و تجربه صدایی با کیفیت

برخی از ویدئو پروژکتورها دارای بلندگوهای درون ساختی هستند؛ اما برای پوشش محوطه‌ای بزرگ طبیعتا به بلندگوهای بیشتری نیاز خواهید داشت. در صورتی که پروژکتور فاقد بلندگو باشد نیز باید به سراغ خرید بلندگو بروید.

اگر می‌خواهید صدایی واضح‌تر و با کیفیت داشته باشید، تهیه بلندگوهای خارجی بهترین گزینه است. بسیاری از این بلندگوها، هزینه زیادی نمی‌طلبد اما کیفیت تماشای فیلم، مسابقات و… را تا حد قابل ملاحظه ای افزایش می‌دهد. قطعا صدا به همان اندازه مهم است که تصویر. به جای اینکه به خرید یک سینمای خانگی با قیمت خیلی بالا فکر کنید، ویدیو پروژکتور همراه با یک اسپیکر قدرتمند همین کار را، آن هم با کیفیت بالاتر برای شما انجام می‌دهد.

عینک سه بعدی پروژکتور

چنانچه ویدئو پروژکتور شما از نمایش سه بعدی پشتیبانی می‌کند برای داشتن تجربه ای خارق العاده در دیدن محتوای پخش شده نیاز به تهیه عینک های 3 بعدی دارید. عینک‌های سه بعدی در دو حالت غیر فعال و فعال تولید می‌شوند. برای خرید این عینک‌ها ابتدا باید مطمئن شوید که کدام نوع آن برای ویدیو پروژکتور شما مناسب است.

پاک کننده لنز ویدئو پروژکتور

ویدئو پروژکتورها به مرور زمان به دلیل خاک و گرد و غبار موجود در محیط، کثیف می‌شوند. حتی اگر لنز مجهز به درپوش و یا فیلترهای مهر و موم شده باشد، گرد و غبار در قسمت بیرونی لنز می‌نشیند. قطعا نشستن گرد و غبار بر روی لنز می‌تواند تجربه تماشای شما را تار کرده و از وضوح آن بکاهد. بنابراین، تمیز کردن ویدئو پروژکتور به طور منظم با استفاده از کیت تمیز کردن بسیار مهم است.

پاک کننده لنز پروژکتور از جمله لوازمی است که از آسیب دیدن ویدئو پروژکتور شما جلوگیری می کند. کیت تمیز کردن حرفه ای یکی از بهترین لوازم جانبی برای این دستگاه ها می باشد که به طور خاص برای تمیز کردن لنز اقلام الکترونیکی طراحی شده است. این بسته شامل چند برس و یک پمپ هوا برای از بین بردن کثیفی است و یک اسپری تمیزکننده نوری به همراه دستمال‌های تمیزکننده لنز و حوله‌های میکروفیبر را شامل می شود که به تمیز کردن لنز بدون خراش کمک می کند.

کیف حمل و محافظت ویدئو پروژکتور

کیف محافظ ویدئو پروژکتور

اگر از یک ویدئو پروژکتور قابل حمل استفاده می‌کنید، کیف یکی از لوازم جانبی ضروری برای شماست. یک محفظه پروژکتور به شما امکان می‌دهد پروژکتور را به راحتی و ایمن حمل کنید. همچنین فضای ذخیره سازی دیگر لوازم جانبی را نیز فراهم می‌کند. می‌توانید کابل‌های HDMI و برق، آداپتورها، ماوس، قلم‌های تعاملی، تبلت‌ها، درایوهای ذخیره سازی و سایر لوازم جانبی را در جیب‌های کیف محافظ، قرار دهید.

برخی از آ‌ن‌ها ممکن است محفظه‌ای برای یک نوت بوک یا تبلت کوچک داشته باشند. کیف محافظ یکی از لوازم جانبی ویدئو پروژکتور است که از آسیب دیدن دستگاه شما جلوگیری می‌کند. این وسیله از ایجاد خط و خش و لک جلوگیری و همچنین درمقابل عوامل محیطی مانند گرد و غبار از دستگاه شما محافظت می‌کند. کیف های ویدئو پروژکتور با لایه‌هایی ضخیم از جنس بهترین مواد محافظ تهیه می‌شوند و می‌توانند آسیب فیزیکی را به حداقل برسانند.

در این مطلب تلاش کردیم به بررسی مهمترین لوازم جانبی ویدئو پروژکتور بپردازیم و ابزارهایی که به کیفیت بهتر نمایش کمک می کند را معرفی کردیم. امیدواریم که مباحث ارائه شده برای شما مفید واقع شود.

شما همچنین می توانید برای اطلاع از ویژگی های انتخاب ویدئو پروژکتور و مزایای این دستگاه به دیگر مقالات وبلاگ ما مراجعه کنید.

برای بهره گیری از راهنمایی مشاوران متخصص ما در زمینه خرید ویدئو پروژکتور و لوازم جانبی آن از طریق لینک زیر با ما در ارتباط باشید:

خرید ویدئو پروژکتور

یک دیدگاه برای “2”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *