متاسفانه مرورگر شما از سایت جهان پروژکتور پشتیبانی نمیکند
لطفا از لینک زیر مرورگرتان را بروزرسانی یا یک مرورگر دیگر دریافت کنید
browsehappy.com

راهنمای نصب ویدئو پروژکتور

امروزه در بسیاری از مکان ها از ویدئو پروژکتورها برای داشتن تصاویر بزرگ و با کیفیت استفاده می شود. این دستگاه می تواند تصاویر را در ابعاد وسیع بر روی پرده نمایش و یا دیوار با کیفیت بسیار بالا پخش کند و به همین دلیل خرید و استفاده از این دستگاه افزایش قابل توجهی پیدا کرده و نیاز به داشتن راهنمای نصب ویدئو پروژکتور بیشتر احساس می شود.

نصب ویدئو پروژکتور روی سقف یا دیوار علاوه بر این که باعث صرفه جویی در فضا می شود، ظاهری شیک و حرفه ای نیز به همراه دارد اما برای نصب آن باید عوامل متفاوتی را مد نظر قرار داد.

در این مقاله تلاش می کنیم تا راهنمای نصب ویدئو پروژکتور را برای شما ارائه دهیم. پس اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید با ما همراه باشید.

مکان نصب ویدئو پروژکتور

مکان نصب ویدئو پروژکتور یکی از مهمترین نکات برای نصب این دستگاه است. این که شما در چه فضایی می خواهید از آن استفاده نمایید؟

معمولا در منازل محدودیت هایی برای انتخاب مکان نصب ویدئو پروژکتور وجود دارد. ممکن است شما تمایل به نصب دایمی دستگاه خود داشته باشید و یا به دلیل اجاره بودن منزل محدودیت هایی برایتان پیش آید و مجبور به انتخاب ویدئو پروژکتورهای پرتابل و قابل حمل شوید. همچنین باید توجه داشته باشید که برای نصب ویدئو پروژکتور بهترین مکان فضایی است که کمترین نور را داشته باشد و اگر تمایل به نصب پرده نمایش نداشته باشید باید دیواری تخت را برای نمایش تصاویر خود انتخاب نمایید.

این مسائل برای سالن‌های کنفرانس و ویدئو پروژکتورهای اداری نیز وجود دارد. اگر در یک سالن کنفرانسی می‌خواهید از ویدئو پروژکتور استفاده کنید، نصب ویدئو پروژکتور در ارتفاع بهترین انتخاب است اما اگر تمایل به جا به جایی ویدئو پروژکتور دارید (برای مثال در محیط های درسی و آموزشی) خرید ویدئو پروژکتور پرتابل و یا جیبی گزینه مناسب تری است.

فاصله ویدئو پروژکتور تا دیوار

به فاصله نصب ویدئو پروژکتور تا دیوار نسبت یا فاصله پرتاب می گویند. در مقاله ویژگی های انتخاب ویدئو پروژکتور به توضیح این ویژگی پرداختیم. این فاصله یکی از عوامل مهم قرارگیری ویدئو پروژکتور می باشد. معمولاً نسبت پرتاب و فرمول محاسبه آن در راهنمای نصب ویدئو پروژکتور مشخص شده است.

کیفیت و اندازه تصویر بسته به فاصله ویدئو پروژکتور از صفحه نمایش تغییر می کند. هرچه فاصله ویدئو پروژکتور از صفحه نمایش کمتر باشد، تصاویر کوچکتر و روشن تر خواهد بود. هرچه فاصله ویدئو پروژکتور از دیوار بیش تر باشد، اندازه تصویر بزرگتر و کنتراست بالاتر خواهد بود.

فراموش نکنید هرچقدر تصویر ویدئو پروژکتور بزرگتر باشد، وضوح نمایش آن پایین‌تر می‌آید. اگر دارای یک اتاق تاریک باشید، می‌توانید مقیاس تصویر بزرگ‌تری را در نظر بگیرید. اما اگر فضای نصب ویدئو پروژکتور دارای روشنایی است، باید با کمی آزمایش و استفاده از فرمول‌های نسبت پرتاب ویدئو پروژکتور، بهترین مکان برای نصب را پیدا کنید.

آفست عمودی ویدئو پروژکتور

آفست عمودی ویدئو پروژکتور یعنی ویدیو پروژکتور چقدر باید بالا یا پایین باشد تا تصویر را در ارتفاع مناسب پرده نمایش، نشان دهد. مقدار آفست عمودی ویدئو پروژکتور در راهنمای نصب آن ذکر شده است. افست مثبت (برای مثال +96.3%) به این معنی است که تصاویر بالاتر از لنز پخش می‌شود و افست منفی (برای مثال -96.3%) به این معنی است که تصاویر پایین‌تر از لنز نمایش داده خواهد شد. با توجه به این که ویدئو پروژکتورها به صورت وارونه نصب می شوند مهمتر است که به افست مثبت توجه داشته باشید.

ارتفاع نصب پروژکتور

در مورد ارتفاع نصب ویدئو پروژکتور ابتدا باید روش نصب آن را مشخص کرد. اگر از مدل‌های قابل حمل یا جیبی استفاده می کنید، مسلماً برای قرار دادن آن به میز یا پایه رومیزی نیاز دارید اما اگر نیازمند مکان ثابتی برای ویدئو پروژکتور خود هستید احتمالا نصب پروژکتور با پایه‌های سقفی را ترجیح می دهید. این‌جاست که تفاوت‌ها در تعیین ارتفاع نصب مشخص می‌شود.

به طور کلی اگر ارتفاع نصب ویدئو پروژکتور را درست در نظر نگیرید، تصویر تولیدی آن به شکل ذوزنقه خواهد بود. شاید در نگاه اول به نظر نکته مهمی نیاید اما در سینماهای خانگی و سالن‌های کنفرانسی تراز بودن گوشه‌های تصاویر اهمیت ویژه‌ای دارد.

یکی از مواردی که در انتخاب بهترین ارتفاع نصب ویدئو پروژکتور باید در نظر گرفت، فرمول “هم سطح بودن” چشم بینندگان با زاویه قرارگیری پرده نمایش است. در این فرمول تنها باید اندازه پرده نمایش را در برنامه وارد کرده و برنامه بطور اتوماتیک فاصله ویدیو پروژکتور از محل نصب پرده نمایش و بالعکس را اعلام می کند. یک قانون کلی این است که ارتفاع محل نصب ویدئو پروژکتور و لبه بالایی ویدئو پروژکتور باید هم سطح با لبه بالای پرده نمایش باشد .

جمع بندی

برای نصب ویدئو پروژکتور نکات مختلفی را باید رعایت کرد. در این مقاله به بررسی مکان نصب ویدئو پروژکتور پرداختیم. در مقالات آینده به بررسی نکاتی که باید برای نصب پرده نمایش رعایت کنید خواهیم پرداخت. اگرچه نصب ویدئو پروژکتور به نظر آسان می آید اما در صورتی که این کار به دقت و اصولی انجام نشود باعث افت کیفیت و وضوح تصاویر خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ویدئو پروژکتور می توانید از طریق صفحه تماس با ما از راهنمایی کارشناسان ما بهره مند شوید. همچنین برای خرید آسان ویدئو پروژکتور می توانید از طریق فروشگاه اینترنتی جهان پروژکتور اقدام نمایید.

از این که با ما همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

فروشگاه

یک دیدگاه برای “راهنمای نصب ویدئو پروژکتور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *