متاسفانه مرورگر شما از سایت جهان پروژکتور پشتیبانی نمیکند
لطفا از لینک زیر مرورگرتان را بروزرسانی یا یک مرورگر دیگر دریافت کنید
browsehappy.com

ویدئو پروژکتور مخصوص بازی

گیمینگ یا بازی های کامپیوتری امروزه به یکی از سرگرمی های ثابت جوانان و نوجوانان تبدیل شده است و بسیاری از این افراد ساعات زیادی از روز خود را صرف انجام بازی های کامپیوتری می کنند. اگر می‌خواهید از بازی با صفحه‌نمایش بزرگ لذت ببرید، یک ویدئو پروژکتور مخصوص بازی می‌تواند گزینه بسیار جذابی برای شما باشد.

در مقاله ویژگی های ویدئو پروژکتور به طور کلی ویژگی های انواع ویدئو پروژکتور را بررسی کردیم، اما در این نوشته سعی داریم اطلاعات اختصاصی لازم درباره ویژگی های بهترین ویدئو پروژکتور مخصوص بازی را بیان کنیم تا شما بتوانید انتخاب و خرید بهتری برای این محصول داشته باشید.

نکاتی که باید در قبل از خرید ویدئو پروژکتور مخصوص بازی در نظر بگیرید:

داشتن مشخصات خوب برای ویدئو پروژکتور حیاتی است. یک ویدیو پروژکتور مخصوص بازی خوب باید وضوح بالا، نرخ تازه‌سازی سریع و تأخیر ورودی کم داشته باشد. در غیر این صورت، کیفیت تصویر ممکن است ضعیف به نظر برسد.

در ارتباط با خرید این نوع ویدئو پروژکتور توصیه ما این است که هنگام خرید در وهله اول به کیفیت توجه کنید و  به دلیل محدودیت های بودجه در مورد کیفیت کوتاهی نکنید زیرا می خواهید محصولی با دوام و طول عمر طولانی داشته باشید و نه محصولی که در عرض چند ماه از کار بیوفتد.

در ادامه ویژگی های کلی که هنگام خرید یک ویدئو پروژکتور مخصوص بازی باید مد نظر قرار بگیرند، را بررسی خواهیم کرد:

روشنایی

هنگام  خرید ویدئو پروژکتور مخصوص بازی باید به روشنایی اهمیت زیادی دهید و آن را بررسی کنید. روشنایی، در ویدئو پروژکتور با معیار انسی لومنز اندازه گیری می شود. برای تعیین بهترین پروژکتور بر اساس روشنایی، باید نور محیطی را که در آن دستگاه استفاده می شود، بررسی کنید.

برای مکان هایی که مقدار نور در آن پایین است به حداقل میزان 1500 لومن روشنایی نیاز است. برای برای اتاق هایی که دارای نور محیطی هستند حدود 2000 لومن روشنایی مورد نیاز است. در مقابل داخل اتاق هایی که دارای روشنایی زیاد هستند باید از ویدئو پروژکتور 3000 لومن روشنایی استفاده کرد.

به این نکته توجه داشته باشید که هرچه روشنایی مکان مورد نظر بیشتر باشد شما ویدئو پروژکتور گران تری باید تهیه کنید. به همین دلیل باید میزان نور را با وسواس و دقت چک کنید تا هزینه شما هدر نرود. با توجه به نور و ابعاد صفحه نمایش به احتمال زیاد به پروژکتور با 2000 لومن نیاز خواهید داشت.

اندازه صفحه نمایش

اندازه صفحه نمایش ویدئو پروژکتور مخصوص بازی به محیط و یا دیوار منزل شما بستگی دارد. توصیه ما این است که قبل از خرید ویدئو پروژکتور اول فضایی که می خواهید برای آن در نظر بگیرید را بررسی کنید، طول و عرض آن را اندازه گیری و بعد از آن از میان انبوه دستگاه های موجود اقدام به انتخاب و خرید محصول کنید.

به طور کلی، ما پیشنهاد ما این است که یک ویدئو پروژکتور با مقیاس دقیق حداقلی و حداکثری تهیه کنید. پس بهتر است پیش از انتخاب و خرید این محصولات سطح دیوار و اتاق خود را اندازه گرفته و سپس پرده نمایش ویدئو پروژکتور  خود را انتخاب کنید.

 

نسبت کنتراست

نسبت کنتراست تفاوت بین روشن ترین نقطه سفید و تیره ترین نقطه سیاه تصویر را اندازه می گیرد. نسبت کنتراست می تواند بر میزان وضوح تصاویر تأثیر بگذارد. مانند روشنایی، نسبت کنتراست نیز از نور محیط تاثیر می گیرد.

اگر چه کنتراست روی تجربه بازی شما تاثیر منفی ندارد اما قطعا یک ویدئو پروژکتور با کنتراست بالا باعث ایجاد تصاویری با عمق بیشتر به خصوص در فضاهای تاریک می شود. بنابراین نیاز نیست که برای این مورد بودجه زیادی در نظر بگیرید.

برای اهداف بازی، ویدئو پروژکتور با حداقل کنتراست 1:5000 می تواند گزینه مناسبی باشد. برای اهداف متوسط، یک پروژکتور با کنتراست 1:4000 قابل قبول است. با این حال، بهترین ویدئو پروژکتورها برای بازی دارای نسبت کنتراست 1:10000 یا بالاتر هستند.

پورت‌ها و ورودی ها

ورودی های ویدئو پروژکتور بر دستگاه هایی که می توانید به آن وصل کنید تأثیر می گذارد. سیستم عامل های بازی مدرن از کابل های HDMI برای انتقال تصاویر خود به تلویزیون یا پروژکتور استفاده می کنند. اما اگر قصد دارید رایانه یا سایر دستگاه های خود را به ویدئو پروژکتور خود متصل کنید ، دستگاه شما باید ورودی های دیگر مانند USB ، VGA و SD باشد.

داشتن چندین ورودی اجازه می دهد تا ارتباطات متنوعی را بتوانید برقرار کنید. قبل از تصمیم نهایی، پورت های کنسول بازی خود و سایر دستگاه های مورد نظر خود را برای اتصال به ویدئو پروژکتور بررسی کنید.

نرخ تازه‌سازی و تأخیر ورودی

هنگامی که یک دکمه روی کنترلر خود فشار می دهید ، می خواهید نتیجه را در اسرع وقت در صفحه مشاهده کنید. مانند تلویزیون‌ها، ویدئو پروژکتورها هم تا حدودی تأخیر ورودی دارند.

ویدئو پروژکتور مخصوص بازی باید براساس تاخیر (Lag) نیز ارزیابی شوند. تاخیر، زمان لازم برای پروژکتور جهت نمایش تصویر است. برخی تاخیرها اجتناب ناپذیرند، با این حال در دستگاه ویدئو پروژکتور مخصوص بازی، تاخیر باید در کمترین حد ممکن باشد. متاسفانه، مشخصات تاخیر همیشه توسط سازندگان گزارش نمی شود. با این حال، بررسی های کاربران می تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید که تاخیر در استفاده از ویدئو پروژکتور مخصوص بازی چقدر است.

نرخ تازه سازی به توانایی پروژکتور شما برای پردازش تصاویر و فیلم های نمایش داده شده اشاره دارد مسئله اینجاست که بسته به نوع بازی ای که انجام می دهید، ممکن است حتی به نرخ تازه سازی سریعتر نیاز داشته باشید. برای اقدام سریع، تغییر صفحه نمایش فوری و داشتن نرخ تجدید سرعت بالا ضروری است. برخی از پروژکتورها حالت «بازی» یا «سریع» دارند. این مشخصات بر میزان تجدید تأثیر می گذارد ما به شما نرخ 120HZ را به شما پیشنهاد می کنیم، البته این را هم بدانید که نرخ 60HZ هم کار شما را راه می اندازد.

وضوح (رزولوشن)

به احتمال زیاد تا کنون برای ارائه کنفرانس یا سخنرانی در مدرسه و محل کار از ویدئو پروژکتور استفاده کرده اید، اما بین یک ویدئو پروژکتور بازی با پروژکتورهای معمولی تفاوت های بسیار زیادی هست. در هنگام کفرانس یا سخنرانی معمولا برای بهبود وضعیت وضوح تصویر نور محیط را کم می کنیم، اما هنگام بازی همیشه نمی توان روی این گزینه حساب کرد، بنابراین کیفیت وضوح تصویر پروژکتور یکی از مهم ترین فاکتورها در انتخاب ویدئو پروژکتور مخصوص بازی است.

بیشتر پروژکتورهایی که در مدرسه یا ادارات از آن استفاده می شود، طیف گسترده ای از رزولوشن ها را دارند. این رزولوشن ها معمولا شامل وضوح VGA ،SVGA و XGA هستند که وضوح لازم برای بازی را نخواهند داشت.

تمام بسترهای بازی رزولوشن 1080 دارند، بنابراین رزولوشن ویدئو پروژکتور مخصوص بازی باید با این دستگاه ها به یک اندازه باشد تا از کیفیت بازی کم نشود. اگر یک ویدئو پروژکتور با وضوح 1080 داشته باشید می توانید از آن استفاده های مختلفی داشته باشید.

جمع بندی

در این مقاله شما را با ویژگی های اساسی در خرید ویدئو پروژکتور مخصوص بازی از جمله وضوح، روشنایی، کنتراست، پورت ها و نرخ تازه سازی آشنا کردیم. چنانچه قصد خرید این محصول را دارید از طریق صفحه تماس با ما از راهنمایی مشاوران آگاه جهان پروژکتور در این زمینه بهره مند شوید و بهترین انتخاب را متناسب با نیاز و بودجه خود داشته باشید.

ویدئو پروژکتور

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *